Fikse punkt Aritmetisk

S

sheikh

Guest
Hei Kjære Jeg ønsker å bruke noen aritmetiske operasjoner som (+, _, *) i mitt design. Designen er fix point. Kan du fortelle meg, hvis jeg bruker (+, _, *) symboler i min vhdl koden, er det syntetisere riktig eller ikke? Eller jeg trenger å designe enhetene (n_bit fullt huggorm, for eksempel) og deretter skrive inn koden strukturelt. (Anser det som, vet jeg ikke begynne å koding, fordi jeg er ikke sikker på om den sanne vei) Hilsen Mostafa

[COLOR = "# FF0000"] + - * [/COLOR] er synthesizable - ytelsen mellom én enhet til en annen vil variere på grunn av den faktiske gjennomføringen av syntese verktøyet, annerledes arkitektur og tilgjengelige "herdet" logikk komponenter på silisium dø ... Divisjon er imidlertid synthesizable for konstanter og 2 ^ n tall bare ... du må bygget din egen logikk hvis du ønsker å gjøre divisjon

Takk Kjære shaiko Kan du fortelle meg hvilken som er bedre for en design? 1_ bruker strukturelle koding. 2_ bruker symboler (Jeg mener, å bruke "+", i stedet for en huggorm enhet) Takk på forhånd Mostafa

Med mindre du er pålagt å bruke bestemte logikk komponenter som kan være utilgjengelige med vanlig aritmetisk operatørene - Jeg ser ikke noe poeng å bruke strukturelle koding. [COLOR = "sølv"] --- Oppdatert --- [/COLOR] Enda mer, gir VHDL du et flott verktøy (funksjoner) å gjennomføre noe rent kombinatorisk logikk uten fører til strukturelle koding.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back