Fil / katalog synkronisering mellom Linux og Windows

O

omara007

Guest
Hvordan kan jeg synkronisere en fil / mappe mellom en PC (Windows) og en linux server tilkobling til det?..gitt at jeg vil synkroniseringen skal skje continuousely eller i det minste kan jeg være i stand til å planlegge den.

Den eneste måten jeg vet du kan bruke både på én maskin er å installere dem i separate kjøre og velge mellom (Windows eller Linux) når maskinen starter opp.Annet enn at jeg ikke tror du kan kjøre både simulteously

promtech skrev:

Den eneste måten jeg vet du kan bruke både på én maskin er å installere dem i separate kjøre og velge mellom (Windows eller Linux) når maskinen starter opp.
Annet enn at jeg ikke tror du kan kjøre både simulteously

Hvorfor ikke lage en felles partisjon på serveren din og lage et nettverk kart over den på en Windows XP PC?

Jeg har en data-partisjon på min bærbare (Jeg kjører Windows XP og Ubuntu Linux) som er formatert slik at den kan ses når jeg oppstart i Windows XP og også i Ubuntu Linux.
Så lage en partisjon på Linux Server som FAT32 eller NTFS og lage et nettverk kart over det ...(spør din admin)

mobil-it skrev:

Hvorfor ikke lage en felles partisjon på serveren din og lage et nettverk kart over den på en Windows XP PC?Jeg har en data-partisjon på min bærbare (Jeg kjører Windows XP og Ubuntu Linux) som er formatert slik at den kan ses når jeg oppstart i Windows XP og også i Ubuntu Linux.

Så lage en partisjon på Linux Server som FAT32 eller NTFS og lage et nettverk kart over det ...
(spør din admin)

På Linux prøve Rsync ... eller unisont ...

eller en Windows-program som heter "Second Copy"
og kjøre Samba på Linux

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back