Filter Circuit kreves ...

A

anupteke

Guest
HI,
Jeg måle vekselspenning hjelp MCP3201.kan noen foreslå meg fort lavpassfilter for det??

Pls hjelpe meg ..Takk

anupteke skrev:

HI,

Jeg måle vekselspenning hjelp MCP3201.
kan noen foreslå meg fort lavpassfilter for det??

Pls hjelpe meg ..

Takk

rask betyr det responstiden bør være mer.nå im benytter ordinære filteret ved hjelp av enkle 100UF kondensator men o / p spenning endres svært langsomt.

anupteke skrev:

rask betyr det responstiden bør være mer.
nå im benytter ordinære filteret ved hjelp av enkle 100UF kondensator men o / p spenning endres svært langsomt.

hmm
jeg fikk enkel bro likeretter krets etterfulgt av 100UF filter kondensator og 10 k POT å variere DC spenning.jeg hav kalibrert lyd fra POT til 2 volt DC for 200 volts AC input.
nå når jeg gir 200 V AC supply min krets thr fratre transformator det tar 5 til 10 sekunder er å komme opp til 2 volt DC på POT.og når jeg endrer vekselspenning med si 20, 30 volt for O / P av likeretter endres langsomt.

Det er en naturlig hhv.fysiske lover at tiden konstant i en RC kombinasjonen er invers proporsjonal til hjørne frekvens, som skal være ganske lav for en høy kvalitet dc output.

Prøv å bruke en justerbar spenningsregulator (LM317 eller lignende).

hei fyrene,

im benytter denne kretsen til fornuft vekselspenning.men gjør bruk av tunge kondensator O / P av denne kretsen endres langsomt med I / P endringer.betyr at det tar tid å slå seg ned på dc o / p på pinne nr. 2 av mcp3201.og hvis jeg bruker liten verdi kondensatoren i o / p endringene gjøre å krusninger.så jeg vil slike filtre som kan redusere krusninger samt gi rask respons på ac i / endringer p ...

Takk [/ img]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

anupteke skrev:

hei fyrene,

im benytter denne kretsen til fornuft vekselspenning.
men gjør bruk av tunge kondensator O / P av denne kretsen endres langsomt med I / P endringer.
betyr at det tar tid å slå seg ned på dc o / p på pinne nr. 2 av mcp3201.
og hvis jeg bruker liten verdi kondensatoren i o / p endringene gjøre å krusninger.
så jeg vil slike filtre som kan redusere krusninger samt gi rask respons på ac i / endringer p ...

Takk [/ img]

Prøv å bruke en mindre kondensator og legge til en spole.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back