filtercircuit og integrator (OPAMP) .....

P

puzzle8

Guest
hei kan noen fortelle meg hvordan en filtercircuit og en integrator laget av en OPAMP er samme tingene.
Jeg mener et filter er brukt til å bare filteret i det aktuelle frekvens signaler gi samme gevinst type signal som gis i input.
mens en integrator ville endre thetype av input.så hvordan kan disse to systemene synonymer.

Fra et synspunkt integrereren kan betraktes som en low-pass filter.
Forutsatt en lov pass-filteret har en overføring fn.H (s) = 1 / (1 r / ωp).

Som det er kjent fra s-domenet for å integrere betyr å multiplisere med 1 / r
Så Integrator kan betraktes som lavpassfilter som har hjørne frekvensen 0Hz.

Denne u kan få svar fra integrert elektronikk ved millman

puzzle8 skrev:

hei kan noen fortelle meg hvordan en filtercircuit og en integrator laget av en OPAMP er samme tingene.

Jeg mener et filter er brukt til å bare filteret i det aktuelle frekvens signaler gi samme gevinst type signal som gis i input.

mens en integrator ville endre thetype av input.
så hvordan kan disse to systemene synonymer.

puzzle8,
Du kan tenke på en integrator som en low-pass filter med et hjørne frekvens på null.Dens gevinst på null frekvens er uendelig.Dens transfer funksjon er f (r) = 1 / ((Tau) s).Overføringen funksjonen til et enkelt ple lavpassfilter er f (s) = K / (1 (Tau) s).Dividere teller og nevner ved Tau gir f (r) = (K / Tau) / ((1/Tau) s).Null frekvens (s = 0), er dens gevinst K.
Hilsen,
Kral

Den Integrator er egentlig en LPF om det ble gjort av passive eller aktive komponenter.Når du bruker en firkantbølge til en integrator, du faktisk fjerne høyere frekvenser av denne firkantbølge, forlater de lavere frekvensene som gir deg den trekantede bølgen.Jeg mener at integrator fjerner den raske overgangen i firkantbølge holde langsomme.

Håper dette hjelper.
Please, kommentere om jeg tar feil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back