filtering krystall støy i et følsomt program

B

behranghm

Guest
Jeg har et alvorlig problem problem her, jeg ikke vet hvor du skal plassere det akkurat, jeg har alvorlige problemer med å isolere analoge GND fra digitale bakken i PCB design for en kritisk RF søknad.Jeg har prøvd mange filtre med høy kvalitet Spoler og kondensatorer, strengt tatt så lenge Jeg har ikke en god GND fri for støy fra krystaller av digitale kretser, filtrering vil være til ingen nytte.Når vi overvåker kretsen på spektrum analysator, ser vi første og andre harmoniske av disse krystall frekvenser med-50dbm av makt som er dødelige i søknaden vår.Hvordan kan vi bli kvitt disse uønskede harmoniske?Hvordan bør jeg design digitale og analoge grunnlag?Gjør kommandoer fra mikrokontrolleren bære disse harmoniene til RF forumet?Hvis ja, er det løsningen?Etter alt jeg kan ikke filtrere digitale kommandoer før du bruker dem til målet styret, fordi hvis jeg gjør det, ville det ikke være noen kommandoer.Hjelp meg bror.

Hei,
Først av alt, må du identifisere frekvensene som din støy handlinger på.
For det andre, design både analoge og digitale begrunnelse så stort som mulig og koble til hverandre gjennom et enkelt punkt kun med ett spor som kunne 6mm stort (tommelfingerregel).Hold begge bakken på samme lag.For eksempel, i 4-lags applikasjoner, sette på 2dre laget.1. lag, legger signaler (analog på analoge og digitale bakken på digital bakken fly), på 3th, sette strøm fly (analog nedenfor analog og digital nedenfor digital), i 4., signalene igjen.
Tredje, digital og analog strøm gjennom en FERRITE perle (sjekk motstanden er atskilt som høyere som mulig på hyppigheten av støy din) som har kondensatorer i hver pinner.Kondensatorer kan være 0.1u, 0.01u og 10UF store.Sett også kondensatorer å omkjøringsvei anyother støy du kunne ha (GSM for eksempel).
Forth, ved hver oppstart pins, satte egnet omkjøringsvei kondensator for støy, på en slik måte å omgå støy til bakken.
Femte, satte krystall virkelig nær til enheten som det er koblet til, men langt fra alle andre signal spor.

Håper å være nyttig.
La meg vite.

N.

Det sa godt tips for start, mener jeg å skille AGND og DVDD og tilhørende rekvisita fra hverandre ved hjelp FERRITE perler og prøver å minimere signalveien fra krystall til mikrokontrolleren, og holder den i sikker avstand fra andre signaler, er jeg planlegging å bruke to sett med forsyninger og grunnlag for analoge og digitale deler som er helt isolert fra hverandre, Jeg planlegger å sende alle de digitale kommandoer gjennom opt couplers.Jeg har tenkt på å sette i mikrokontrolleren slå modus kort tid etter utstedelse kommandoer til RF bord slik at krystallen blir eliminert av programvare.Men om du kobler AGND og DGND ved hjelp av en FERRITE perle, er jeg veldig bekymret.Kan du gi meg en referanse, en manual eller noe sånt om hvor jeg skal starte fra?Det ville være veldig snilt av deg.

Skill bakken og bruke opto-isolator til grensesnittet signalet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back