Final Year seminar hjelp

K

koushik

Guest
Hei,
Jeg trenger å gi et seminar som en del av mitt siste år BE Selvfølgelig kan noen foreslå meg et emne.Hvis det er en IEEE tema det ville være bedre.
Jeg er interessert i DSP.Takk.

Hei,

Hvis ur interessert i DSP, så kan du gå for MPEG, JPEG-koding ved hjelp av MATLAB.

Du vil få stor materialet i NET ..........

Hello my friend

Noe veldig interessant er å prøve å grensesnittet en bildesensor til en DSP-modul som TI TMS320C6713.Det er ganske vanskelig for en nybegynner, men den, er noe som ganske mange mennesker har gjort!Kanskje du ønsker å gjøre det samme, men bruker en microcontroller ....

ditt valg
...

vel, er DSP et stort tema;

min idé er at du kan snakke om wavelet transform (som det ikke mye introduksjon for studenter) ...

bruker DTFT og kortsiktig (vindu) DTFT har å gå på akkord med verken god tid eller frekvens oppløsning.Men vi kan oppnå både god tid n frekvens oppløsning ved hjelp av wavelet transform.

ønske u all the best

Hei Koushik,

et tema i talen / musikk behandling vil bli stor!
Tale / musikk er endimensjonalt signal bare så det er mindre komplisert enn bildet, men samtidig tale / musikk kan bli gjenkjent easly for mennesket, slik at en demontration med tale / musikk vil være superb.

Eksempler på tale å behandle: talegjenkjenning, følelser gjenkjenning, tale-komprimering (som brukes i GSM-systemet), echo cancellation (brukt i telefon), tale separasjon (fra en såkalt cocktailparty miljø), osv.

Eksempler på musikk behandling: musikk notater anerkjennelse, equalizer, etc.

best

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back