Fingeravtrykk egenskapsuttrekking - matlab

L

leekk8

Guest
Jeg gjør Fingeravtrykk Recognition System med Neural Network. Fingeravtrykket bilder som jeg bruker er binære bilder. Har noen har matlab kode eller algoritme for entall punktet påvisning (helst Poincaré index) og orientering bilde? Jeg har lest gjennom noen papirer om disse, men jeg har ingen anelse om hvordan å gjøre det med matlab. Jeg trenger å utvinne disse funksjonene fra fingeravtrykket bildet og innspill til det nevrale nettverk for opplæring. Vennligst hjelp. Takk på forhånd. Bortsett spørsmålene ovenfor, dine forslag og kommentarer for dette prosjektet er mye velkommen og verdsatt. P / S: Forutsatt at bildene har blitt forbedret og fri for støy.

Jeg trenger matlab implementering av "Raymond Thai avhandling om fingeravtrykk "............. plzz hjelpe meg .......... jeg må levere mitt grad prosjektet ...

hi leekk! Am prøver å implementere Poincaré basert entall punkt exraction .. Opprinnelig jeg finne retningen fingeravtrykket som sagt av "Online fingeravtrykk Verification" av Anil.K.Jain .. å implementere Poincaré metode jeg trenger å skille fingeravtrykk i blokker, og for hver blokk skal jeg vurdere en orientering verdi .. hvis jeg skiller originalbildet i blokker, og etter det er funnet orientering betyr, jeg får riktig kjerne punkt. Men incase hvis jeg finne orientering for alle punkter, og vurderer én vinkel for hver blokk, jeg får mer enn én kjerne punkt .... mitt problem her er blant de theta verdiene i blokken, hvilken verdi skal jeg vurdere .. Jeg prøvde med middelverdien, maksimumsverdi og minimumsverdi. / .. men likevel erraneous ... finne koden som vedlegg plz hjelp meg ....

beklager ... jeg gjorde ikke attch filen ordentlig .... Vennligst sjekk filen attah ed med dette ... hilsen meka

beklager ... jeg gjorde ikke attch filen ordentlig .... Vennligst sjekk filen attah ed med dette ... hilsen meka

meka, jeg har sett vedlegget, jeg tror jeg trenger litt tid å finne ut hvordan programmet fungerer. På første plass, har du funnet det orientering feltet, der jeg bruker den samme koden, er det ingen problem. Jeg har gjort orienteringen feltet i blokker og gjennomsnittlig retningen verdi. Du kan gjøre så hvis størrelsen på din orientering feltet er stort. I mitt tilfelle er feltet 330x225. Jeg snitt den i 66x45. Jeg også få mer enn én kjerne punkt, men gjør jeg det punktet som er nærmest med midten av fingeravtrykket som den virkelige kjernen punktet. Håper dette kan hjelpe deg.

Hei, meka Jeg tror den metoden du bruker i din Poincaré beregningen er forskjellig fra min. Jeg har laste opp min ligning og kode, kan håpe hjelpe deg. Hvis du har noen meninger eller forslag, kan vi diskutere videre.

hi purre jeg prøver å implementere på den måten det du har skrevet .... har du noen ide om polynom modell for entall poeng påvisning ...

meka, Beklager at jeg har ingen anelse om polynom metoder for singulære punkt deteksjon. Kanskje du kan prøve andre måter, som Poincaré indeks er bare én av dem.

Hei alle, hvilken som er bedre for fingeravtrykk egenskapsuttrekking? filter basert eller minutiae basert? thx b4: D

Hei leek88 og meka, Har du noen gang prøvd algoritmen for å finne midtpunkt plassering på fingeravtrykk basert på "Gabor Filterbank og dens anvendelse i Fingeravtrykk Texture Analysis" papir ved Yang Xu og xuedong? Jeg prøvde algoritmen, men jeg har problem med å forstå punkt 5 og 6 på algoritmen. Jeg håper alle kropp kan hjelpe meg her. Thx

Hei, det gjorde adiguna jeg ikke prøve å bruke Gabor Filterbank før. Jeg tror du kode den i henhold til algoritmen, bør være ok. Hvis mulig, ber laste algoritmen her, håper noen kan hjelpe.

Hei purre .. Kan du laste opp papir algoritme for kjerne punkt deteksjon, pls. fordi jeg prøver å forstå koden du skriver. thx:): D

hi adiguna .... Dette er for din referanse for kjerne punkt påvisning ... En Multikanal tilnærming til Fingeravtrykk Klassifisering Anil K. Jain, Fellow, IEEE, Salil Prabhakar, Student medlem, IEEE, og Lin Hong gi meg beskjed hvis du ikke kunne få papiret .... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 5 minutter: [/color] [/size] Hei purre .... Jeg har tatt den filen du sendte til meg .. selv da, for de fleste av filene therez falsk deteksjon ... hvordan å rette opp at ... trenger en mer hjelp .. Hva betyr "imfilter.m"-funksjonen gjør internt .. Jeg er redd at imfilter funksjon inkluderer convolution funksjon ..... som har tidskompleksitet .... hvordan å løse det ...

adiguna, Prøv å laste ned papir postet av meka. Jeg vil prøve å gi deg noen flere papirer senere. meka, jeg er ikke sikker på hva imfilter gjøre. Uansett, kan du åpne denne m filen for å se dens fulle kode. Mitt koden er ikke stand til å oppdage korrigere kjerne for alle fingeravtrykk bilde. Noen av dem er fortsatt feil.

hi purre .... fortsatt feil resultater for meg ... wat abt ur resultater ...?

Hei, jeg Lohith fra Bangalore, INDIA. Jeg gjør et prosjekt om bagateller basert fingeravtrykkgjenkjenning System.I er veldig ny i dette field.I jeg prøver å skrive kode i MATLAB. Jeg har en anmodning om you.Can du vennligst sende meg kodene for gjenkjenning av fingeravtrykk i MATLAB. Jeg ville være veldig takknemlig for hjelpen. Takk i advance.I vil vente å høre fra deg. Regards, Lohith

Hei, meka Sorry for sent svar .... jeg har allerede ferdig med mitt prosjekt og graduate. Kjernen poeng oppdaget ikke er riktig hver gang, men nøyaktigheten er akseptabelt. Det er mange sentrale punkt oppdaget, finner jeg det punktet som er nærmest midten av fingeravtrykk bildet og gjøre det som kjerne punkt. Siden jeg beskjære et lite område nær kjernen punkt og sette dette i nevrale nettverk for anerkjennelse, så resultatet er likevel akseptabelt. Hva med ditt prosjekt? Lohith, Kanskje du kan ta en titt på papirene og bestemme hvilke metoder du vil bruke. Det er umulig vi laste opp hele koden for deg. Vi bare diskuterer og utveksler informasjon og mening her. Hvis du har noen spørsmål, kan du spørre her. Jeg tror det vil være noen som kan hjelpe ....

Hei Hvilken algoritme vil dere foreslå at skal brukes for gjenkjenning av fingeravtrykk? Thanks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back