Finne Avvik for Gaussian Channel.

M

malaylah

Guest
Jeg er en ny fyr i digital kommunikasjon. Er det noen her kan hjelpe meg. Vi vet at: Eb / No = (X ^ 2) / (2 * var ^ 2 * R) vet at dette er en generell equation.While R er satsen og VAR er varians. Bare lurer, hva er X i denne ligningen? Er det energien for ett symbol eller en bit? Hvis la si jeg bruker QPSK med +1 og -1. Så hva er mitt X ^ 2 her? Takk.

[Quote = malaylah] Jeg er en ny fyr i digital kommunikasjon. Er det noen her kan hjelpe meg. Vi vet at: Eb / No = (X ^ 2) / (2 * var ^ 2 * R) vet at dette er en generell equation.While R er satsen og VAR er varians. Bare lurer, hva er X i denne ligningen? Er det energien for ett symbol eller en bit? Hvis la si jeg bruker QPSK med +1 og -1. Så hva er mitt X ^ 2 her? Takk. [/Quote] X ^ 2 er variansen av signalet. Det kan forstås intuitivt som styrken på signalet (per bit eller per symbol). For QPSK tilfellet du nevnte, bør det være 2. Jeg tror ligningen du nevnte skal forstås som: N0: støy spektral tetthet. Eb: signal energi per bit. var: støy varians. = N0 * B (B: båndbredde). Så Eb/N0 = Eb / (var / B) = Pb * Tb / (var / B)% Pb: strøm per signal bit; Tb: bit varighet = E (XB ^ 2) * Tb / (var / B) % for null betyr signal. E (): forventning Note B er ikke nødvendig lik bithastighet. pls korrigere meg hvis jeg tar feil.

Jeg tror x ^ 2 for QPSK er lik 1 i stedet for 2 ....... Noen pls avklare det ......

Hei ... I QPSK har du symbol +1 -1 j or-j betyr alle symbolene har amplitude (lar kalle det) lik 1.Now X ^ 2 representerer sysmbol energi så det vil alltid være 1 fordi 1 ^ 2 vil være 1.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back