Fjerne Polyfill lettelse for vias i ALTIUM Designer

M

Mattie

Guest
Jeg har brukt Polyfill for legging av bakken fly på både topp og bunn lag. Vias legges deretter å knytte de to GND flyene. Component pad tilkobling til GND må ha termisk relieffer, men jeg vil at Vias å være direkte tilkoblet. Hva er den beste måten å oppnå dette?

I DRC det er et alternativ for ploygon koble stilen på det alternativet du kan slect polygonet navn og via for direkte tilkobling. Du finner excat kommandoen for at i tutorials.

Yeap Les Tut. Den snakker om "Pad class", men jeg synes ikke å kunne få riktig klasse for Vias.

Ja, som vist i vedlagte jpg, men i stedet for "Alle" kan du selct "Is Polygon"

Hvis du ønsker pads å fortsatt være termisk, må du opprette en ny regel (prioritert rekkefølge skal ikke saken her) som bruker "IsPad" istedenfor "IsVia" og har den termiske snakket egenskapene du ønsker. Ikke sikker på om den "IsPoly [gon]" er nødvendig, kan det være implisitt i en PolygonConnect regel, men kan likevel være bra for klarhet / dokumentasjon. Bare vær forsiktig, er ALTIUM inkonsekvent: Flyet forbindelse regler bruk IsPoly, men klaring / back-off regler bruk InPoly. Dette gjør sannsynligvis en hel masse fornuftig å programmerer som implementert regelen systemet, men ikke brukere. Du _sometimes_ får en advarsel hvis du velger feil.

Takk for jpg. Jeg prøvde noe lignende og at fikset Via problemet. Men den termiske relieffene på alle andre putene er nå svært tynn. Så jeg vil fortsette å etterforske. Disse reglene er vanskelige å forstå, men jeg må innrømme sine pen darn kraftig. Jeg er glad jeg ikke bo hos Client '98! Takk for hjelpen så langt. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 3 timer 13 minutter: [/color] [/size] Endelig fikk prøve den ut igjen. Nå er alt søtt. Lagt annen Polygon regelen. Prioriterte saker. Se vedlagte skjermdumper - for fremtidig Nybegynnere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back