Fjerne pulser fra et signal

P

peleda

Guest
Jeg har signal som blir overført på en linje.På grunn av forstyrrelser, ved tilfeldige intervaller pulser vises.Det vil si, det er en plutselig økning i signalet som en deltafunksjon.

Jeg ønsker å kunne fjerne denne plutselige puls fra signalet.
Tilnærmingen som jeg har så langt er å inkludere en kondensator i linjen.
Men jeg tror at kondensatoren vil også forringe signalet når det er ingen puls.

noen ide om å fjerne denne puls ?????

Jeg tror du også kan trenge en motstand i linjen før kondensatoren, og lokket bør gå mellom signalet og bakken.Ideen er å passere dc nåværende og fôr ac til bakken.Også frekvensen av signalet vil avgjøre verdien av hetten.En mindre cap vil passere en høyere frekvens av AC.Ja, jeg tror signalet blir svekket noen, men det vil ikke ha bråk.
Håper dette er til noen hjelp.
Hilsen,
Robert

Du kan bruke en Clipper krets hvis du vet nivået på signalet.
The Clipper vil fjerne pulsene og la signalet passere.

peleda,
Hvis du har en spec på høyeste drepte hastighet på vanlig signal, og en analog rate limiter circuit kan hjelpe.
Hilsen,
Kral

Dette er et vanlig problem med HF radiolinjer.I tillegg til de ovenfor beskrevet kurer, det er en annen en som er mer komplekse og høyere ytelse.Denne benytter en krets som detekterer tilstedeværelsen av den uønskede puls.En annen krets forsinkelser hele signalveien og pulsen detektoren reduserer gevinsten av andre signalbane til null, mens pulsen er tilstede.Forsinkelsen er nødvendig for at pulsen detektoren kan ha en høyere sannsynlighet for puls oppdagelsen og falsk alarm avvisning.

45 år siden Collins brukt denne metoden på sine S-Line-produkter.De hadde et bredt bånd mottaker dekker 30-40 MHz for å oppdage støy pulser.Dette arbeidet fordi stemning var svært brede bånd.

flatulent skrev:

Dette er et vanlig problem med HF radiolinjer.
I tillegg til de ovenfor beskrevet kurer, det er en annen en som er mer komplekse og høyere ytelse.
Denne benytter en krets som detekterer tilstedeværelsen av den uønskede puls.
En annen krets forsinkelser hele signalveien og pulsen detektoren reduserer gevinsten av andre signalbane til null, mens pulsen er tilstede.
Forsinkelsen er nødvendig for at pulsen detektoren kan ha en høyere sannsynlighet for puls oppdagelsen og falsk alarm avvisning.45 år siden Collins brukt denne metoden på sine S-Line-produkter.
De hadde et bredt bånd mottaker dekker 30-40 MHz for å oppdage støy pulser.
Dette arbeidet fordi stemning var svært brede bånd.

Den grunnleggende trekk ved puls pluss ønsket signal er at pulsen spekteret strekker seg utover det av ønsket signal.Dette var grunnlaget for Collins krets.De så på 30-40 MHz for spekteret av puls og kontrollerte gevinsten av en 3-30 MHz mottaker.

Hvis de har samme spektrum så din eneste muligheten er en form for tiden domene eksamen.Et grovt ville være amplitude detektoren.En mer sofistikert én er å finne korset korrelasjon for hele fungerer med puls form.Den correlator output skal være høyere med pulsen til stede.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back