flere sensorer alle med SPI-tilkobling må leses på en gang

E

ebtehal younis

Guest
Jeg prøver å bygge min treghet måleenhet (IMU) hvor jeg bruker flere sensorer alle må leses på samme tid .... men alle disse sensor bruk SPI grensesnitt ..... hva jeg trenger å spørre du først ... er det noen mikrokontroller stand til å lese opp til 7 sensorer alt på en i SPI modus? andre .... hvis ikke .. hvordan kan jeg gjøre det ved hjelp av noen ekstra enhet? hjelp vil være stor

Klart de ikke kan alle bli "lese på en gang" med mindre du har flere SPI grensesnitt (enten perifer eller programvare implementering) på en mikrokontroller. Jeg vet ikke om noe av dette utstyret, betyr det ikke eksisterer. De kan leses sekvensielt - de fleste enheter / sensorer med SPI har en * CE pin (chip aktiver). Koble hver * CE pin til mikrokontrolleren å velge enheten til å styre.

Hvis sensorene er tilgjengelig som I2C samt SPI har noen PIC32s 4 SPI og 5 I2C grensesnitt - også du kan bruke DMA Også må du spesifisere hva som er "lese på samme tid", f.eks alle innen et nanosekund eller et mikrosekund eller en millsecond?

Hvis sensorer er tilgjengelig som I2C samt SPI noen PIC32s har 4 SPI og 5 I2C grensesnitt - også du kan bruke DMA Også må du spesifisere hva som er "lese på samme tid", f.eks alle innenfor et nanosekund eller et mikrosekund eller millsecond?
som PIC mikrokontroller akkurat du snakker om? noen av sensorene kan kobles sammen ved hjelp I2C, kan oi bruke denne mikrokontroller

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back