flere vias

D

darshitha

Guest
Hei,
Jeg er en nybegynner i layout designer.Jeg ønsket å vite hvorfor bruker vi flere vias n kontakter i stedet for en enkelt via og kontaktinformasjon ..

folk bruker flere vias å koble til ulike lag av et styre
foristance tre lag kanskje må snakke med ett punkt
men ikke samtidig
via gjeldende grense motstander

du kan bruke en enkelt via og kontakt hvis du ønsker
eller bruke kun topp og bunn osv. ..

vanligvis via vil innføre ~ 20ohm motstand (90ns prosess), så hvis høy strøm presenterer eller du virkelig bryr deg om ruting spenningen synker, vil flere via vil hjelpe.spesielt for cross laget strøm bus ruting tilkoblingen, skal du se titalls vias eller hundres av vias å redusere motstanden.

Aditionally ovenstående svar, er gir også en faktor for å plassere flere vias eller kontakter.Spesielt kontakter ofte forårsake gi problemer i sektorer der feil er praktisk talt uakseptabelt (for eksempel bilindustrien).Noen sted & rute verktøy er i stand til å gjøre post-ruting via optimalisering for å plassere doble vias der det er mulig å øke yield.

Hilsen,

C.

Lets betrakte dette søket fra et annet perspektiv ...
Via er en forbindelse mellom to metaller.
Tenk deg det er et metall 2 lag bærer 300uA av aktuelle som må være koblet til kilden / renne av en transistor.La oss si, sette deg en enkel og via et enkelt kontakt.Dette vil vanligvis ha en størrelse på rundt 0.2x0.2 dvs. 0.4um ˛ ...Så dette egentlig betyr 300uA av nåværende har til nå diffusjon regioner i transistoren gjennom denne lille regionen bare ...
Det vil føre til problemer som dette området blir varmet opp når sammenlignet med andre områder på grunn av høy strømtetthet som vil føre til en svært kort levetid for enheten.Også, så lenge enheten fungerer, det vil se mye mer motstand enn forventet som kan føre til svikt i funksjonalitet i tillegg ...