flere vias

D

darshitha

Guest
Hei,
Jeg er en nybegynner i layout designer.Jeg ønsket å vite hvorfor bruker vi flere vias n kontakter i stedet for en enkelt via og kontaktinformasjon ..

folk bruker flere vias å koble til ulike lag av et styre
foristance tre lag kanskje må snakke med ett punkt
men ikke samtidig
via gjeldende grense motstander

du kan bruke en enkelt via og kontakt hvis du ønsker
eller bruke kun topp og bunn osv. ..

vanligvis via vil innføre ~ 20ohm motstand (90ns prosess), så hvis høy strøm presenterer eller du virkelig bryr deg om ruting spenningen synker, vil flere via vil hjelpe.spesielt for cross laget strøm bus ruting tilkoblingen, skal du se titalls vias eller hundres av vias å redusere motstanden.

Aditionally ovenstående svar, er gir også en faktor for å plassere flere vias eller kontakter.Spesielt kontakter ofte forårsake gi problemer i sektorer der feil er praktisk talt uakseptabelt (for eksempel bilindustrien).Noen sted & rute verktøy er i stand til å gjøre post-ruting via optimalisering for å plassere doble vias der det er mulig å øke yield.

Hilsen,

C.

Lets betrakte dette søket fra et annet perspektiv ...
Via er en forbindelse mellom to metaller.
Tenk deg det er et metall 2 lag bærer 300uA av aktuelle som må være koblet til kilden / renne av en transistor.La oss si, sette deg en enkel og via et enkelt kontakt.Dette vil vanligvis ha en størrelse på rundt 0.2x0.2 dvs. 0.4um ˛ ...Så dette egentlig betyr 300uA av nåværende har til nå diffusjon regioner i transistoren gjennom denne lille regionen bare ...
Det vil føre til problemer som dette området blir varmet opp når sammenlignet med andre områder på grunn av høy strømtetthet som vil føre til en svært kort levetid for enheten.Også, så lenge enheten fungerer, det vil se mye mer motstand enn forventet som kan føre til svikt i funksjonalitet i tillegg ...
Så man ikke skal være glad for å ha satt et bredt metall på steder som bærer mer oppdatert, men også egnet øke kontakter og vias å aktivere enkel flyten av strøm mellom de forskjellige lagene.
Håper dette hjelper ...
Jeg er en design fyr.Så layout fyrene, behage korrekt meg hvis jeg er galt ...

takk

Hva er fordelen med å bruke mindre vias enn å bruke en stor hjelp ..n kontakt.

Kontakten og via størrelsene er som regel fast for en bestemt teknologi og fab ...(Igjen, layout gutter korrigere meg hvis jeg er feil) ...
Hver via / kontakten har en viss motstand ....Ved å bruke mange av dem, vil motstand bli parallelle og dermed effektive motstanden minker ...
håper dette hjelper ...

hei srieda ...Jeg er enig med ur point
but im arbeider med BJT ...n støperiet ikke gir med fast via eller kontakt størrelse.det gir bare den minste størrelsen ....Jeg kan gå for en større ...så jeg vil gjerne vite hvilken er å foretrekke?!én stor via / cont eller flere små vias?

hei alle

hvorfor isn `t noen snakker om pålitelighet bekymringer med singel vias og kontakter??

Hilsen
Brittoo

to increase the reliabilty/yield of the design at the time of fabrication.

Vi bruker flere vias
å øke reliabilty / avkastning av designen på tidspunktet for fabrikasjon.
større antall vias mindre er resistivitet.

men på samme tid i stedet for å plassere store antall kontakter, prøver vi å plassere noen vias men på en avslappet måte.
is considered, we generally try to avoid large structures as at the time of fabriction there is more possibilty of etchant getting collected over the site of large structure and hence effects the smaller devices near to it.

så langt større via
anses vi generelt prøver å unngå store strukturer som på det tidspunktet fabriction det er flere muligheter for etchant å få samlet inn over området av store struktur og dermed effekter de mindre enhetene i nærheten av det.Lagt etter 1 minutt:to increase the reliabilty/yield of the design at the time of fabrication.

Vi bruker flere vias
å øke reliabilty / avkastning av designen på tidspunktet for fabrikasjon.
større antall vias mindre er resistivitet.

men på samme tid i stedet for å plassere store antall kontakter, prøver vi å plassere noen vias men på en avslappet måte.
is considered, we generally try to avoid large structures as at the time of fabriction there is more possibilty of etchant getting collected over the site of large structure and hence effects the smaller devices near to it.

så langt større via
anses vi generelt prøver å unngå store strukturer som på det tidspunktet fabriction det er flere muligheter for etchant å få samlet inn over området av store struktur og dermed effekter de mindre enhetene i nærheten av det.

via størrelse er fastsatt i en prosess fordi ulike størrelser vias vil etse på forskjellige priser.Hvis prosessen gjør at flere størrelser, er det vanskeligere å styre via størrelse eller til og med kontrollere at alle vias er åpne.I stedet for større vias, bruker vi flere vias

siden du bruker en BJT prosess er det sannsynligvis ikke er kritisk, kan du gjøre lange vias hvis du vil, men det er mer arbeid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back