FM Demodulation

P

PalapaGuy

Guest
Jeg forsøker å lage en demodulator for kommersiell FM-sendinger som er optimalisert til å gjenkjenne bare 19 kHz unmodulated stereo piloten ved svært lave C / N (under ordinær Discriminator terskel).Jeg trenger bare 19 kHz tone, ikke programmet lyd.Alle hjelpe er verdsatt.

Jeg er ikke sikker, hvis det gjelder praktisk, men fra en generell signalprosessering visning, en lineær mottaker ville være nødvendig, uten den vanlige IF begrense av en FM-mottaker.Det ville være i stand til å oppdage en pilot tone som er delvis dekket av en sterkere FM-signal i en nabo kanal, spesielt hvis oppdagelsen båndbredde kan være lav.Planlegger du en digital mottaker eller en analog løsning?

Digital løsning foretrekkes.Det blir ingen tilstøtende kanal problem på grunn IF filtrering, men 19 kHz pilot selvsagt er i kompositt baseband sammen med tilfeldig lyd.Piloten er beskyttet av vakt band rundt det.Så mottagerens jobben er relativt enkelt: å oppdage unmodulated 19 kHz tone ved lave verdier av C / N.Jeg tror du er riktig at en limiter ikke bør brukes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back