for negative dielektrisk konstant, hvor sette rutestørrelsen?

G

gell

Guest
er at lambda/10 regelen godkjenne å bruke?Kan noen hjelpe meg og se meg litt materialer til å lese?mange takk.

Grid oppløsning bør ikke være større enn lambda/10 der lambda er den minste bølgelengden av interesse inne i materialer med høyest brytningsindeks.Du kan velge rutenett oppløsning på denne måten:

1.Beregn brytningsindeksen:

n = sqrt (er * ur);

2.Beregn den absolutte verdien av den reelle delen av brytningsindeks:

n = abs (real (n));

3.Beregn Grid resolution

dx = lam_min/n/10;Siden du er interessert i en negativ dielektrisk konstant, er du modellering metaller?Bruker du FDTD med en dispersjon modell?Hvis ja, det er en annen fallgruve som gjør simuleringer gå ustabil.I metaller, brytningsindeksen kan være mindre enn én, og du må vurdere dette når beregne den tid steg i FDTD.Hvis du bruker en frekvens-domene simulering, så ingen grunn til bekymring.

-Tip

Tusen takk, rrumpf.Jeg har det.Ja, jeg planlegger å modellering metall.

Du kan være interessert i å se på kapittel 4 av min avhandling.Jeg beskriver i ganske god detalj FDTD for modellering metaller.Avsnitt 4.3.1 (s. 102-103) beskriver modifisering for å beregne tid steg for modeller, inkludert metaller.I tillegg viser Tabell 4-1 (s. 95) Lorentz-Drude parametre for flere metaller.

Finn min avhandling her:

http://www.edaboard.com/download.php?id=124081

Lykke til!
-Tip

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back