Fordelene med LM741H (metall kan pakke) over LM741 IC

H

hansika

Guest
HI hver og en, kan noen vennligst fortelle meg fordelene med LM741H (metall kan pakke) over LM741 IC.

hvorfor en 741 metall kan pakke? hvorfor ikke plast 8PIN dukkert? noen spesifikk temp du har? srizbf 22ndmay2010

741? Hva gjorde du finner noe i en gammel hule et sted? Ingen fordel, med mindre du trenger en hermetisk forseglet en eller annen militær grunn.

Den 741 opamp er 41 eller 42 år gammel, har fryktelig ytelse og bør begraves. Jeg brukte TL071, TL072 og TL074 lyd opamps for de siste 30 årene. De har FET innganger så jeg trenger ikke å beregne sitt skjevhet nåværende, de har svært lav forvrengning og lite støy, fungerer de fra en forsyning så lav som 7V og deres båndbredde er 11 ganger høyere enn en 741 opamp. Jeg har aldri sett en opamp i en metallkoffert.

[Quote = Audioguru] Jeg har aldri sett en opamp i en metall sak. [/Quote] Se ;-)

[Quote = erikl] Se her. [/Quote] Det metall-bekledde elendig gammel 741 opamp ble gjort i 1979. Jeg var altfor opptatt disco'ing og feire fødselen av datteren min å legge merke til metall tilfeller i disse dager. Jeg ga opp på dårlig ytelse 741 opamp ca 4 år tidligere da jeg begynte å bruke mye bedre TL071, TL072 og TL074 lyd opamps i plast DIP pakker.

takk for raske svar, er mitt krav jeg trenger å gjøre signal forsterker fra (0 til 5V) inndataområdet til (6 til 18 V) Utdataområdet og moro er det 24V og 5V forsyninger i kretsen min kan noen vennligst fortelle meg hvordan kan Jeg gjør det

Hva er det signalet du ønsker å forsterke? DC spenning fra 0V til +5 V? Musikk fra en MP3-spiller? Video?

At metal-bekledde elendig gammel 741 opamp ble gjort i 1979.
Enheten har blitt introdusert av Fairchild i 1968. Minst løpet den 70., mest profesjonelle instrumenter brukt metall hermetisk analoge kretser, selv om plast DIP-pakken har vært tilgjengelig siden begynnelsen syttinde. Jeg antar, har det vært noen tvil om langsiktig pålitelighet.

Hei! Jeg er bare lære OPamps ... Jeg vedlegger en krets for spesifikasjon hansika ... Vin = 0 til 5V Vout = 6 til 18V Vref = 5V, Se dette jeg tror dette har å jobbe .. cheers ...

takk for skjematisk, men når jeg ser datablad OPA350 det nevnes at den maksimale spenningen er 5.5V, men i skjematisk gir vi leverer 20V er riktig det ..... vennligst avklare dette, takk på forhånd [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 timer 7 minutter: [/color] [/size] kan du fortelle meg hvordan denne kretsen vil fungere

Korrigere. Den OPA350 opamp med en maks forsyningsspenningen bare 5.5V er feil opamp for kretsen som har en 18V maks effekt og en 20V forsyning.

Dessverre er den kretsen dimensjonering feil også. Men ved hjelp av en annen OP og korrigere motstand prosenter, kan den tjene det tiltenkte formålet.

men når jeg simulere kretsen i Multisim det gir korrekte verdier bare si for 0V innspill o / p er 6V & 5V I / P-utgang er 18V, kan du vennligst forklare meg hvordan denne kretsen er sviktende

Sorry, leste jeg en feil referanse spenning på 2,5 fra skjematisk. Det fungerer med Vref = 5.
Code:
 Vout = (2/3 * Vin + Vref / 3) * 3,6 = 2,4 * Vin + 1,2 * Vref

jeg er sent ..... se, jeg bare tok litt op amp fra TI og fullførte denne kretsen .... Dette er teoretisk bekreftet en .... se referanse spenningen er 5V det heter V2 ikke forvirre .... \ i ikke testet praktisk ... u kan teste og verifisere det. Bruk formler og motstand forholdstall som gitt ..... fordi de jeg fikk fra input output spenning du får i posten ... Håper dette hjelper .... cheers ....

takk for forklaringen, når jeg gjør kretsen praktisk med 741 IC (for forståelse) det gir meg 40mV til 60mV offset, hvorfor denne forskyvningen kommer, i dette forumet noen venner foreslår TL071, kan jeg bruke opamp for DC forsterkning.

chk den opamp som er å ha VCC> = 20V, og det bør kunne ta inn 0V. Jeg kan ikke foreslå en opamp egnet til dette .... fordi jeg er også ny i praktisk Op-amp verden. kan våre venner kan hjelpe ... la oss se .. For å redusere utlignet effekten R1, R2 bør parallell kombinasjon være nesten lik Rf og Rg parallelt kombinasjon.

En del av utlignet feilen kan forventes på grunn av OP skjevhet strøm og unsymmetrical kilde motstand ved inverterende og ikke-inverterende innganger. Motstanden kan beregnes på nytt for å redusere offset. TL071 eller annen FET OPS har lave skjevhet strøm, som kan bli neglisjert i denne kretsen, er det et bedre valg. Hvis du har tenkt svært lave utlignet spenning, kan du vurdere OP07 (eller en nyere etterfølger) i stedet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back