fordelene ved å bruke FPGA i finalen digital design

E

EUverNE

Guest
Hei fyrene,

Mens jeg fremdeles innlæring digital design med FPGA en spørring plager meg.

Hvorfor trenger vi å bruke FPGA i vår endelige design?

Ok, jeg vet at FPGA er perfekt for prototyping formål på grunn av sin fleksibilitet i utviklingen av forskjellige komplekse combinational funksjoner.Men dette er nyttig for ingeniører innenfor en prototyping lab bare under utvikling fase, er det ikke.Hvorfor er det nyttig å inkludere dem i det endelige prosjektet (marked nivå) i stedet for en ASIC og / eller en mikrokontroller med en Flash EEPROM kombinasjon.
Rekonfigurasjon kan noen fortelle.Det gjør Flash EEPROM også.Og kundene de aldri trenger store endringer på funksjonaliteten nivå.
Fart er et annet aspekt.Sant, men det er noen få høy fart mikrokontrollere / mikroprosessorer der ute som kan gjøre utslaget også.
På den annen side, trenger FPGA en mer spesifikk (og dermed dyrere) PCB board design med flere indre lag.

Så var er fordelen?Har jeg gått glipp av noe?

Kommenter!Jeg vil gjerne høre fra deg.

Hilsen

Vel du kan alltid sammenligne FPGA og ASIC's.Nøkkelen her er ASIC er kommet inn på bildet når du vil selge produktene i millioner, som ASIC-er er billige bare i masse production.But for produkter som skal være produsert i kun 1000 FPGA's hold key.There er produkter i markedet som benytter FPGA er særlig den medisinske produkter.

Hei barath,

Fremstilling en ASIC fra bunnen i lavt volum, jeg er enig, har må en forhøyet pris.Men er det alt?Hva om vi kunne gjennomføre våre FPGA basert design med allerede prefabrikkerte ASIC fra ulike leverandører.Er det fremdeles mer kostnadseffektivt å bruke
FPGA?
Er ikke det andre grunner til å bruke FPGA stedet for ASIC (prefabrikkerte) og / eller mikrokontrollere?

Enkle, men grunnleggende, kan det være lurt å holde et design åpner for oppgraderinger, selv om produksjonen mengder er over en "prefabrikkerte" eller true ASIC break-even punktet.

Microcontroller / DSP alternativ behandling er et annet spørsmål, for tiden bare anta at noen design ikke passer denne teknologien.

Hei fvm,

Jeg tror at fremtidens oppgraderinger fokuserer på noen feilrettinger og forbedringer, og ikke i større funksjonalitet modifikasjoner.Så hvorfor ikke bruke en mikro og Flash EEPROM?Det er oppgraderes også.
Hvis vi "oppgradere" et design på en slik måte at det vil forandre hele funksjonaliteten så vi snakker om en annen enhet er vi ikke?
Hvor praktisk er at en kunde nivå?Hei leonqin,

Hva mener du med "FPGA er smartere at ASIC"?.FPGA er like smart som sin innebygde koden.Det gjør ASIC (sammenlignet med samme funksjonalitet nivå).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back