Fordeler med OS i embedded systemer

V

Vijay s

Guest
Hvorfor trenger vi OS i innebygde systemer? Unntatt Real - Time ...
eller Hva er fordelen med å bruke OS i innebygde system

vanligvis med embedded systemer vi trenger RTOS, bare et OS, men optimalisert for innebygde prosessorer, hvorfor vi trenger det ???... fordi ikke alltid innebygde systemet gjøre enkle funksjoner, spesielt i disse dager embedded systemer gjøre mye av svært komplekse funksjoner som innebygd underholdning enheter som MP5, smarttelefoner og selv PSP, så vi trenger her en OS å organisere og håndtere algoritmer, oppgaver og funksjoner, hukommelse .... osv. innlemme med hverandre, det samme den normale OS gjøre med vår 80x86 baserte datamaskiner.
RTOS består av to lag, hver av dem kan deles til en annen sub-lag: generisk RTOS lag og Hardware Abstraction Layer HWAL, den generiske RTOS laget er generisk for de fleste av embedded systemer og den kommuniserer med HWAL som det er laget ansvarlig å håndtere fysiske ressurser.
håper du finner noe nyttig i det jeg sa.

Her jeg mente Linux OS og liker ...Mostly Linux OS brukes fordi det er tilgjengelig, uten royalty ..jeg håper det opp til mine kunnskaper Linux OS er ikke Real-Time OS bortsett RT-Linux ..Jeg håper WinCE er heller ikke Real-Time OS ..
Uansett hva det er ...hva er det grunner til å bruke OS eller RTOS i andre programmer enn Real-Time-tasking eller Multi ...

Dette er spørsmål jeg møtte i intervju ...

faktisk en detaljert svar på spørsmålet ditt ikke vil være her, jeg anbefale deg en bok du kan finne svar på spørsmålene dine:
Real-Time Concepts for Embedded Systems
av Qing Li og Carolyn Yao
beklager at jeg ikke svare meg, men jeg tror du har mange spørsmål allerede i tankene dine, kan du finne i denne boken noen gode svar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back