Foreslå meg erstatning for en manuell klipp for å holde en plast ark

A

abuhafss

Guest
Hei Her er skisse av en plattform, som beveger seg forover / bakover. Bevegelsen skal være kontrollert av en elektronisk krets med en stepper motor. Plattformen har til å gjennomføre en plastisk ark som måler ca 5 "x 18". Det er et klipp på toppen som er å holde arket fast under drift / prosess. Jeg ønsker å erstatte manuell klipp for å holde arket med noen små mekanisme som kunne styres elektronisk. Kan noen hjelpe meg med noen passende forslag, takk.

Hvis kategorien (med grep merkene) kunne bli drevet av en magnetventil eller en cam på produksjonen av girkasse / motor. Frank

Den mest pålitelige og enkle løsningen er å bruke pneumatikk - det er mange pneumatisk griper tilgjengelig på markedet. Det er lett å kontrollere pneumatisk aktuator, har det høy fart på bevegelsen og kraften kan enkelt justeres ved å redusere trykket. Jeg ville foreslå å bruke den minste actutors (10mm diameter og 5mm flytte). Den eneste ulempe - du trenger høyt trykk luft.

Jeg hadde en annen tanke. Jeg vet fortsatt ikke hva den faktiske mekanismen er ment å gjøre, men hva med å bruke et vakuum chuck å holde plast ark så vakuum chuck kan skyve rundt på en kontrollert måte og selv plukke opp og slippe arket. Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back