Forskjell mellom inferring Instantiating designelementer

D

Dylan01

Guest
Hei alle,
Jeg bruker Xilinx ISE verktøyet for design mitt.Jeg vil bruke biblioteket elementer tilgjengelig. Men når jeg gikk gjennom hjelp.for noen elementer jeg funnet ut at de er avledet ikke instantiated.What er den grunnleggende forskjellen mellom disse 2.plz hjelpe
takk på forhånd

Noen av komponentene kan utledes av verktøyet, mens de andre må startes.
slutning innebærer, vil automatisk verktøyet opprette biblioteket Primitiv for den koden du har skrevet.
Instans betyr, vil vi bruke prmitives i hdl koden for generering av logikken.
så for slutning du må strengt følge den bestemte koding stil.

Instans betyr å sette biblioteket delene direkte i din skjematisk eller HDL.Det er en lang liste over tilgjengelige bibliotek deler med bruk av eksempler i biblioteker guide, kapittel designelementer.

Syntesen verktøy gjenkjenne visse HDL koding stiler og automatisk generere (slutte) tellere, minne, aritmetikk, etc. Se XST brukerhåndbok, kapitlet HDL Coding Techniques.Det er en veldig nyttig kapittel med mange eksempler.

Hei,
Takk.Nå er jeg klar over det.Når vi skriver kode for enkelte blokk sine inferring og når vi bruker den allerede tilgjengelige modulen sin instantiating.but jeg har en tvil fremdeles i bakhodet når du er inferring, det samme er tilgjengelig elementet er slutning, for mange valg. Som en teller inferred vil bli samme dersom du holder en Ce signal, Tc signal eller du ikke holde. Er der allikevel på å bruke disse modulene.Eller bare vi må skrive kode.

Når du instantiate en benk, setter det hele en del i utformingen, og deretter en Optimizer Sletter alle deler av disken som du ikke bruker.

Når du antyde en disk, genererer synthesizer flip-flops og porter som gjør akkurat det du ønsker.Jeg tror ikke det starter med et bibliotek del.

Uansett hvordan du gjør det, de endelige resultatene er vanligvis lignende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back