Forskjellen btw OFDMA sub transportører og FFT

O

okubote

Guest
kan noen forklare meg forskjellen btw OFDMA sub transportører og FFT? Hvordan implementerer jeg i matlab, hvor 1024 subcarriers er fordelt / fordelt på tre sub channelization med losen subcarrier i hver av de sub channelization for 300 brukere? Jeg vil virkelig sette pris på noen hjelp gjengis. Takk på forhånd

Kan du vennligst gi mer info, hva OFDMA standard er det du snakker? Du trenger å vite piloten fordeling, antall brukere, aktive og virtuelle operatører etc.

FFT er inkludert data subcarriers, pilot subcarriers og null bærere. OFDMA subcarriers bety data subcarriers + pilot subcarriers.

[Quote = okubote] kan noen forklare meg forskjellen btw OFDMA sub transportører og FFT? Hvordan implementerer jeg i matlab, hvor 1024 subcarriers er fordelt / fordelt på tre sub channelization med losen subcarrier i hver av de sub channelization for 300 brukere? Jeg vil virkelig sette pris på noen hjelp gjengis. Takk på forhånd [/quote] Subcarrier tilhøre OFDM ikke OFDMA. i OFDM på transmitter side, er subcarriers dannet bruker IFFT og mottaker FFT prosessen brukes til å gjenopprette den. OFDMA er tilgangen teknikken av OFDM prosess. Hvis du finner matlab kode Eric Cosby fra et sted, vil det hjelpe deg mye. Denne koden har ikke pilotene verken vakt intervall, men du kan redigere koden tilsvarende. Ditt spørsmål av 300 brukere, synes å være om OFDMA, noen andre må svare på det, im ikke sikker om det. Naveed

Jeg skal gjennomføre eller skrive en matlab kode for 1024FFT, 10M båndbredde OFDMA FUSC subchannel konfigurasjon i 802.16e. båndbredden er delt inn i 16 sub kanaler med hver sub kanal bestående av 48 sub bærere. Din hjelp vil bli høyt verdsatt. takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back