Forskjellen mellom mimcap og moscap

L

lhlbluesky

Guest
Jeg har en problem.I bruke SMIC 0,18 um prosess (1p4m) for simulering i spekter, men kondensator (MIM) har kun en valgfri verdi, som er 606.875ff, og det eneste parameter som kan endre er multiplikator kondensator MIM; som er, er det minimm kondensator 606.876ff, men jeg trenger kondensator hvis verdi er mindre enn 600ff, som 500ff, 200ff, 50ff og så videre. Så jeg ønsker å erstatte alle kondensatorer med mos kondensatorer, men jeg vet ikke følsomheten av MOS kondensator til hjørne og temperatur, hvis hjørne og temperaturendringer, jeg vet ikke hvor mye verdien av MOS kondensator kan forandre, og om min krets kan fungere som normalt. noen kan gi meg noen råd? pls.

hvis du søker på kondensator til ADC og bruke sin ratio foreslår jeg at det er best å bruke MIM kondensator fordi matching og linearitet er bedre enn MOS kondensator, og det er mindre følsom for prosessen og temperatur enn MOS kondensator. du kan prøve å endre MIM kondensator modell.

du kan alltid sette MIM kondensator i serie for å få de mindre verdier som 500ff, 300ff etc.

men min lib inneholder bare én parameter som kan endres, det vil si multiplikator kondensator 606.875ff, hvis jeg vil ha en kondensator 50ff, da trenger jeg sette 12 cap av 606.875ff i serien, så er området for stor, og dessuten Jeg simulert MOS kondensator, jeg synes at MOS cap er mindre følsomme for temp og behandle enn MIM cap for SMIC 0.18um prosessen, så tror jeg MOS cap kan brukes;? noe galt eller noen andre råd?

Hvis din søknad trenger nøyaktighet og linearitet. Jeg tror ikke er et godt trekk for å løse mimcap multiplier problemet ved å erstatte hetten med moscap. Du kan redigere modellen fil ved urself forutsatt u ha kunnskap om å gjøre det.

Jeg vet ikke hvordan du redigerer modellen filen, kan noen hjelpe meg foruten, jeg ser at noen bruker cap av analogLib med modell - MIM og riktig W \\ L verdi;? er det ok?

Er u bruker tråkkfrekvensen PDK? Hvis ja, dette problemet kanskje relatert til PDK begrensninger som må fastsettes av PDK utvikler. Alternativt kan u gjøre manuelle clculation å få ur ønsket kapasitans og redigere PDK generert netlist før kjøre simuleringen. Hvis dette ikke er en PDK problem, mest sannsynligvis mimcap modellen er en diskret modell. Betyr at karakteristikken var basert på enkelt enhet. Hvis dette er tilfellet, ikke noe mye du kan gjøre, men bruker siries forbindelse å redusere kapasitans.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back