Forskjellen mellom tale over IP og stemme over LAN

B

bangash

Guest
hei .. Jeg ønsker å vite forskjellen mellom tale over IP og Voice over lokalt nettverk.

[Quote = bangash] hi .. Jeg ønsker å vite forskjellen mellom tale over IP og Voice over lokalnettverk. [/quote] Slik jeg ser det, er den eneste forskjellen i navnet. En eller annen måte det er VoIP.

Teknisk sett er tale over LAN ikke nødvendig å bruke IP som den underliggende protokollen. For eksempel, på en Ethernet LAN kan du bruke grunnleggende ethernet pakker å formidle tale data direkte uten å bruke IP eller andre høyere nivå protokoller. Som en praktisk sak skjønt, er sinip riktig: IP er standard for å formidle tale data på nett.

Voice over LAN er samme enn Voice over IP, men begrepet "Voice over IP" er mer omfattende, Voice over IP, kan du se i nett WAN, LAN, osv. og i forskjellige protokoller (ATM, SDH, Ethernet, FDDI, etc) Jeg trenger lag tre for trafikk Paquet av VoIP, men jeg trenger conected på bryteren L2. ggg_lp PD: unnskylde meg for engelsk min.

Voice over IP er samme som Voice over LAN, er den viktigste forskjellen Voice over LAN brukes i lokalnettverk ved hjelp av IP-protokollene, mens Voice over IP brukes i alle bredbånd strøm, og til slutt VoIP har mange funksjoner enn Voice over LAN.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back