forslag på GLCDs

K

Kurenai_ryu

Guest
vel, hei alle sammen, og beklager for meg dårlig engelske ...

Jeg har jobbet med hdt44780 tekst LCD og en nokia3300 b / W GLCD og nokia3100 farge GLCD men de er for små til søknaden min, jeg også fikk en GLCD med KS0108 kontrolleren (LM12864L) og gjorde det fungerer ...
one that is medium size (like the LM12864L) and has some color?

Spørsmålet mitt er: kan noen foreslår jeg en modell / antall GLCD å arbeide med grafikk og tekst?
En som medium størrelse (som LM12864L) og har litt farge?og de viktigste ...som en har informasjon og / eller eksempler?

Jeg tenkte å bruke min LM12864L for tekst-utgang (8 linjer med tekst), og en liten nokia3100 for et lite bilde (for å identifisere et produkt), men ...bruker to GLCDs??har noen noe bedre forslag??

BTW: alle kodene for å gjøre LCD-skjermer til å fungere, kom fra dette forumet, takk!

Hei,

Sitat:

noen foreslår meg en modell / antall GLCD å arbeide med grafikk og tekst?

Wow!hvilken modell er at GLCD?det ser veldig interessant ...

faktum er at jeg leter etter litt farge GLCD ...på størrelse med en 10x7 cm.og over 128x64 pix.eller noe ...men en GLCD med info og / eller eksempler.

og mikro ....Alle som ville hjelpe, men
jeg planlegger å gjennomføre i et AVRmega64 eller pic18 som kommer først.(Actually I'm testing i en Atmega32)

Det glcd er en 128x 64 enhet, 65mm x 35mm skjermområdet drevet av en Pic18F i Assembler.
http://www.lcd-module.de/eng/pdf/grafik/dogm128e.pdf

En farge enhet 10x7 cm er virkelig en TFT-skjerm.
De koster mye penger kan du faktisk kjøpe noen i ditt område?- Mange steder har å importere enheter fra Kina som kan være problematisk.
Også tvil det vil være mye i veien for programvare for dem heller.

Think sitt første se hva viser du faktisk kan få tak i der borte, og deretter se om du kan få noe å drive med før du kjøper et.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back