Forslag til forsterker avviket behov.

E

EDF

Guest
Har noen prototyped Ku Band (~ 17GHz) forsterkere bruker pakken HEMT FET's eksempel FHC40LG eller NE3210S01 og faktisk innså gevinsten at "S parametrene" spådd?Jeg har hatt suksess på 10GHz, men 2 forsøk på 17GHz gitt en peak på ~ 14.9GHz og kun 10dB på 3 etapper.Jeg brukte Rogers RO4003 PCB og Susumu 0.1pF caps (0402 størrelse).Jeg hadde ikke observere noe falsk svingninger nedenfor 20GHz.

Hei,

sorry det er ikke klart fra innlegget hvis du hadde laget 3 trinns forsterker eller cascaded 3 etapper av samme forsterker?Hvis det er senere tilfelle bør du ta hensyn til matching av dine etapper fordi gjennomgripende vil resultere i summen av gevinster bare hvis både inn-og utgang matchings er utmerkede (S11 og S22 mindre enn-15dB)

flyhigh

Takk for svar.Jeg har kaskade av 3 identiske scener.Utholdenhet betalte seg.Selv om jeg hadde 1000pF decoupling caps på avløp og ingen falsk svingninger var synlig etter å legge til en 10UF på avløp gevinsten hoppe opp til 30dB.Toppen er fortsatt på lavere frekvens, men minst jeg har en sjanse nå!

Etter min mening har du ikke en bønn om å få en bly pakket FET å fungere som en forsterker på Ku band.Kilden til jord induktans alene vil gjøre stabilitet et problem, og ganske mye utelukker enhver form for bredbånd kamp.

Jeg har hatt flaks med internt matchet forsterkere, som hettittiske HMC441-LM1.

Jeg har en mistanke om du kunne finne en FET med flip chip ball grid-tilkoblinger, kan du ha en sjanse.

EDF skrev:

Takk for svar.
Jeg har kaskade av 3 identiske scener.
Utholdenhet betalte seg.
Selv om jeg hadde 1000pF decoupling caps på avløp og ingen falsk svingninger var synlig etter å legge til en 10UF på avløp gevinsten hoppe opp til 30dB.
Toppen er fortsatt på lavere frekvens, men minst jeg har en sjanse nå!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back