Forslag til PDA-LCD fargeskjerm

K

kender

Guest
Kolleger, Det er en rekke fin LCD-skjermer der ute, men jeg floundering prøver å plukke den å jobbe med. Alt jeg vil gjøre er å kunne vise farget tekst. Mitt system vil være basert på LPC2129 eller lignende. Denne kom tett, men det er litt lite. http://www.crystalfontz.com/product/CFAF320240F-T . Hva er fint om det er at det kan kobles til UC gjennom SPI. Hvis det var 240x320 (stående) og hvis det var 4 inches bred (ca 100mm), ville det være perfekt. Jeg ville sette pris på og forslag eller innsikt! - Nick PS jeg ikke glem å klikke "hjulpet meg" for dem som har hjulpet.

Her er noen andre typer, fra Optrex: http://www.optrex.com/products/groupdetail.asp?g=cstn "problemet" med disse (og mange andre skjermer), er at de er laget for liggende sideretning og enten seks eller tolv visning retning. Hvis du slår en av disse 90 grader til stående kan det være uleselig. Så det du egentlig trenger er en skjerm laget spesielt for portrett-skjerm - og de eksisterende er små for å passe PDAer og mobiltelefoner. Jeg har sett skjermer av den typen du er ute etter - men det var i Star Trek: The Next Generation ... : Wink: / Ram

[Quote = XNOX_Rambo] Jeg har sett skjermer av den typen du er ute etter - men det var i Star Trek: The Next Generation ... : Wink: [/quote] Egentlig så jeg en perfekt skjerm 2 dager siden. Det var ikke en film. Det var en peristaltiske pumpen på et sykehus. Ta en titt på bildet.
IMG_0837.jpg

det store spørsmålet er ikke å finne den store størrelsen displayet. gå til noen mobile verksted og han kan gi deg en stor LCD-skjerm. Hovedproblemet er å finne pin skjemaer og kontroller detaljer. se på LG KP500, har det stort 4 "skjerm med touchscreen, men jeg kunne ikke finne noen controller detaljer. hase

hock, hvis noen ba deg om å bygge en første prototype av en UC-basert enhet med en farge LCD i noen uker, som LCD ville du velge? [Quote = hasen] Hovedproblemet er å finne pin skjemaer og kontroller detaljer. [/Quote] Dette er en barriere med flere sentrale problemstillinger. De er som lag av løken. 1. Anta at pinout er kjent. Det vil sannsynligvis har dusinvis av pins, fordi i dag de fleste moduler ville ha 24-bit farge. 2. Anta UC har nok pinner. Jeg har en følelse av at utbygger må skrive tusen linjer med kode like før første påviselige resultater (for eksempel noen få linjer med farget tekst) vises på LCD-skjermen.

Hock, hvis du ville ha lest kender s / Nick innledende innlegget ordentlig ville du ha sett at han trenger en skjerm som er ca 4 inches bred i stående retning, ikke 4 inches diagonalt. Det forespurte diagonal størrelse vil derfor være 6,7 "(forutsatt en 4:3-skjerm). Har du slike humongous mobiltelefoner i India? :) Tilbake på temaet, har jeg søkte, men de lett tilgjengelige skjermene jeg fant i denne størrelsen har alle komplekse (ikke-serielle) grensesnitt. Jeg antar det medisinske (expensive!) portrett eksempel du fant er skreddersydde. / Ram

Jeg vil være fornøyd hvis jeg får enda en 4 "diagonalt skjerm med chip detaljer. kan noen en aksje detaljene i den største størrelsen mobil skjerm de har brukt. jeg er mer interessert i mobil skjerm som de er billige og lang sikt tilgjengelighet sikres . Hock

Du kan se på displayet brukes av Micron på demoen bord AC164127-Graphics PICtail Plus Datter Board, med touch-screen. Jeg har en, veldig hyggelig, men sannsynligvis en litt liten for prosjektet. Driver og skjerm selges separetly på Microchip nettsted (kun i små mengder selvfølgelig), til en god pris, har jeg allerede sett den, men jeg kan ikke finne det denne gangen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back