forvirret om PLL

D

desperado1

Guest
Hva er forskjellen mellom Capture Range og Lås Range av PLL?For å spore frekvensen som er viktigere?

Når PLL er i låsen, hva er inngang (eller VCO) frekvensområdet som den kan holde seg låst er låsen rekkevidde.Når PLL er opprinnelig ikke i låsen, hva frekvensområde kan gjøre PLL låsen er fangst rekkevidde.Lås område er parameteren bør du være interessert i om du er ute etter det sporing oppførsel.Men i CP PLLs både lås og fange verdiområder er den samme .., begrenset bare av VCO
er tuning rekkevidde.

desperado1 wrote:

Hva er forskjellen mellom Capture Range og Lås Range av PLL?
For å spore frekvensen som er viktigere?

LvW wrote:Etter min mening, det er ikke helt klart.

Ifølge R. Best: "I de fleste tilfeller" fange rekkevidde "er et alternativ uttrykk for" låse rekkevidde ", noen ganger er det også brukes til" dra-i-område ".Derfor være forsiktig med termer som kan brukes for ulike parametere.

Men jeg tror en punktet er klart (med referanse til saro_k-82): Definisjonen er ikke avhengig av type PD / PFD du bruker.
Lagt etter 8 minutter:
Eksempel: I sin bok Sergio Franco bruker fange utvalg som et synonym for trekk i området.

Quote1: I moderne PLLs fange rekkevidde og låse rekkevidde er de samme.
Men per definisjon er disse ulikeQuote2: Capture rekkevidde og dra i utvalget er de samme.Quote3:

Alltid låse utvalg er lik eller større enn fange rekkevidde.Høres en smule forvirrende, gjør det ikke?

LvW wrote:Quote1: I moderne PLLs fange rekkevidde og låse rekkevidde er de samme.Men per definisjon er disse ulike
Quote2: Capture rekkevidde og dra i utvalget er de samme.Quote3:Alltid låse utvalg er lik eller større enn fange rekkevidde.Høres en smule forvirrende, gjør det ikke?

Hei BIF44!Som du er dypt involvert i PLL design - hva synes du om det? [/ B]

Etter min mening var LOCK område er evne til PLL den til accect skriving frekvens og generere utdata klokke.
Capture område er evne til PLL å generere rask output bosette for gitt innspill disturbance

For din typisk moderne frekvens synthesizer, en som inneholder en slags integrere funksjonen i loop filter,
og de er sannsynligvis de samme.

Jeg kan tenke på noen scenarier der de kan være forskjellige, men.

Kan si at jeg var ved hjelp av en PLL som en mottaker, si for en satellitt-systemet.På første tur på, PLL kan du bare sitte der ulåst.Deretter kan du bevisst fei lokal oscillator frekvens, enten i trinn eller med en så tann.Som LO-frekvens endringer, eventuelt ønsket signaler kommer innenfor loopen båndbredde av PLL og PLL låser på den.Du kan deretter deaktivere feie krets, og forblir låst.Jeg er ikke sikker på om dette er 100% korrekt, men jeg vil kalle hele bandet feie utvalg av "fange rekkevidde", og da jeg kom nær nok for PLL å anskaffe signalet sporing, vil jeg si at jeg kom innenfor " lock-in utvalg ".

I slike mottakere, er det et annet fenomen.Når låst, de låste over et bredere spekter av perturbations, men hvis de blir låst opp, det vil ikke relock til du kommer innenfor et mindre område.

Jeg har sett det samme fenomenet med injeksjon låst oscillatorer: Når låst kan du finjustere dem ganske langt ene eller den andre, men når låsen er ødelagt, må du komme ganske nær i frekvens før de relock.Jeg tror de kaller dette for større båndbredde, gang låst, som "hold-inn utvalg".

I en frekvens synthesizer, kan du kjøre inn i et lignende scenario.Gjør at du var ved hjelp av en kam generator som LO for et blandebatteri (eller downconverting sampler).Du må kanskje grov justere VCO å være i nærheten av ønsket signal før PLL kan automatisk låse opp.Det kan du kalle "låse innen rekkevidde" begynner og slutter halvveis til to tilstøtende kombi tennene, der fangst spekter kan med grov justering være hele mulig utgang båndbredde.

Rich
Maguffin Mikroovn
www.maguffinmicrowave.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back