Fotonikk krystall med Anisotrop materiale

A

Alagappan G

Guest
Hva er den beste måten å simulere fotoniske krystaller med aniotropic materialer?Aksene av Anisotrop materialet ikke samsvarer med økser av fotoniske crytsal

Prøv å skille problem i 3 subproblems: henholdsvis for aksen x, y og z.

Jeg har en liten tvil her.Hva om de ikke-diagonal vilkårene i dielectric tensor er ikke null.Vil splitte problem fremdeles arbeide?Gi meg beskjed

-svarun

Jeg er enig med svarun.Det avhenger av strukturen og på forekomsten vinkel.Hvis du kan si retning av E-feltet faller sammen med den retningen anisotropy, som introduserer ingen complication.Den beste løsningen er
etter min mening, er å bruke en 3-dimensjonal løsningsvariabel.For eksempel, med MWS (og med mer enn 2 gigabyte RAM), kan du enkelt simulere et 3D fotoniske krystaller med en akseptabel nøyaktighet.Vurderer tilgjengeligheten av 64 bit dual-core prosessorer og rimelig billig minnene jeg mener det ikke er mye behov for 2 dimensjonale koder.Jeg var vandrende gjennom PC-leverandører, og jeg la merke til at jeg kan kjøpe en 3 GHz dual core system med 4 Gigs RAM mindre enn 2200 $.Jeg kan ikke forestille meg å kjøpe en slik PC 2 år siden.Du kan også sjekke RSOFT
er fullwave.Den har en 2-dimensjonal og 3 dimensjonale FDTD løsningsvariabel.Jeg selv bruker begge MWS og fullwave.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back