FPGA Power

D

davyzhu

Guest
Hei alle,

Jeg bruker Spartan3 400K porter FPGA for design, NSC dataarket sa at Iint (intern) _1.2V for denne brikken er 0,2 til 3 (max), men Xilinx dataark sa ingenting om den interne gjeldende.

Og jeg fant en ref design levert av Xilinx bruke en 1A regulator, skal jeg velge det samme, og hva skal jeg vurdere om FPGA intern strøm først?Den 3A LDO Regulatoren er for dyrt, og jeg er ikke kjent med bryteren regulator.

Hilsen,

Davy Zhu

Har du forsøkt å beregne strømforbruk i prosjektet?
Du kan bruke kraften estimator på Xilinx web-site på:

h ** p: / / www.xilinx.com/cgi-bin/power_tool/power_Spartan3

bye wn.

hei

til hvilke formål u må vurdere gjeldende.Jeg tror at design er hovedsakelig basert på flyten av spenning signaler.strømforbruket er meget meget mindre i FPGA.også at FPGA brukes for å prosessorer eller kontrollere.med prosessor Jeg mener at u tilpasse enheten som hvilken prosess det skal være utført.så det er ikke nødvendig å vurdere gjeldende.mer jo inngangssignaler, høyere frekvens og mer kraft forbrukes.

Ashish

Ett problem er med FPGA konfigurasjonen.
Xilinx gir å gi sine FPGA med en gjeldende Kurset
opptil 3-5 A under konfigurasjon for å støtte den høye strømforbruk under denne prosessen.
Etter at gjeldende kan gå ned i tiendels ganger.
Derfor én løsning er aktuell kilde, sier 0.5A, og en kraftig kondensator som gir 3 A under konfigurasjon.

Hei, jeg prøver den strømmen anslått på Xilinx web-site, fordi jeg vet ikke hvor mange LUT den vil bruke, er resultatet bare IDLE modus nåværende og makt.

BTW, er FPGA for DSP som en MP3-kodek, jeg bare har C-kode, kan jeg oversette det til SystemC og anslå LUT?

Hvis du ønsker å få klar oversikt over strømforbruk design, kan du bruke makt estimering verktøy som gir av Xilinx ISE, kalt XPower.

Som det jeg vet, det er ikke kommersiell atferd nivå strøm estimering verktøy nå!Så din design beskrives av C-kode kan ikke brukes til kraft estimering.Du må implementere design i netlist mote først.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back