Fractional-N PLL sløyfe filter

H

hmsheng

Guest
Hvordan hvis vi bruker MOSCAP eller Varactor som on-chip løkke filter for en brøk-N PLL? Det er OK for en heltall-N PLL men jeg vet ikke om det nonliearity av kondensatoren i loop filter vil har innvirkning på fase støy? Noen som vet dette klart? Eller noen referanse om dette?

Ved linearitet, hvis du mener det kapasitans vs tuning spenning kurve ikke være lineær, vil det ha noen innvirkning på fase støy. Hvis du mener strukturelle defekter, som feller, i halvledere, og du er tuning til spenningen ytterpunktene der disse feller injisere hull / elektroner, så ja du kan ha noen skutt støy øker. Det meste, men mangler i halvleder påvirke aktive enheten, ikke tuning element. Rich Maguffin Mikrobølgeovn LLC www.MaguffinMicrowave.com

For brøk-N PLL med sigma delta modulator, nonliearity ekstra kostnader pumpe vil føre til høy i-band kvantisering støy. Så jeg tror nonliearity av loop filter (cap vs spenning) vil forårsake slike problemer også. Er det noen som bruker MOSCAP av Varactor i loop filter av en brøk-N PLL?

Jeg ser poenget ditt. Nesten alle Varactor i et låst oscillator vil stille i fase mer i en tuning spenning retning enn den andre. Det er ting som kalles "lineær tuning" dioder, med veldig forsiktig Varactor doping profiler å holde C (V) kurve ganske lineær. Sannsynligvis ikke nyttig for en monolittisk system skjønt. Hva med å bare gjøre + går cp nåværende puls litt større enn den pågående nåværende puls? Jeg vil satse på at den% forskjell mellom opp og ned er noenlunde konstant over et bredt tuning spenningsområde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back