Free Wheel Diode i 3 fase motor

A

ata90

Guest
Ifølge figur 1, når vi ønsker å kjøre enkelt fase motor, bruker vi friløp diode med til motoren. men ifølge figur 2, hvis vi ønsker å bruke 3 fase motor, er det nødvendig å bruke FWD? I så fall bør vi plassere det? (Det er ikke mulig å plassere den langs to fase av motor)

Jeg tror for kretsen din må du bruke snubber

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 07:57 ---------- Forrige post var kl 07:53 ----------</span></span>
for RC snubber se denne nettsiden: [Size = 1 ]---------- innlegg lagt ved 08:01 ---------- Forrige post var på 07:57 ----------[/SIZE] [/color] http://www.newark.com/pdfs/techarticles/cornell/design.pdf

for RC snubber se denne web siden: [url = http://www.google.com/url?sa=t&sourc...O54XyQ&cad=rja] Viderekoblingsmerknad [/url]
i ditt foreslått nettsted er det ingen skjematisk diagram av noen kretser. hvordan skal jeg implementere snubber i design min?

Hei. Din krets ikke er praktisk av den grunn, bør én motor kretsen være DC motor, ikke ac, og i tre fase krets, ønsker du å bruke halvparten bro topologi. i halvparten bridge bør du bruke en negativ spenning i kilden nedenfor MOSFETs. (-VCC) å lage et ac bølgeform. og du bør bruke eliminator filter i de foregående av din motor. og god MOSFETs har en schotky diode i parallell med Drain til kilden junction (internt) i er nok.

Hei du må vite at vi ikke kan bruke Friløp diode fordi hvis du ønsker å kontrollere motor du må endre polaritet for hver fase dermed Friløp diode er ikke nyttig. Jeg tror du må designe R_C snubber for dumping skader.
i din foreslo nettsted, er det ingen skjematisk diagram av noen kretser. hvordan skal jeg implementere snubber i designe min?
Dette nettsted bare konsept ide for design. hvis du vil ha en god design du må vite mye mer om motor og MOSFET detalj og frekvens.

@ Gullsmed: 1) en ting som er viktig er spenningen mellom VCC og VSS, er det ikke viktig hvilken VSS er negativt, null eller positive, er en ting vi bør vurdere VCC> VSS. i min krets topologi, er firkantet bølge variert mellom VCC og null. Motoren har ikke felles node (jeg mener midten node som er koblet til jord) har du noen gang jobbet med Børsteløse DC motorer? Disse motorene har lignende topologi. 2) Hva eliminator filter?

Hey buddy Hei Din ut putte spenning (i 3 fase krets) bør være alternativ (AC) min mener er med + VCC og null du skrånende få AC samt. men du kan skifte det (med kondensator) (etter forsterkning din square wave). bør du vite at i Half bridge omformere Når vi ønsker ac out setter vi skulle ha + VCC og-VCC eller + VCC og en kondensator som er seriell med belastning. enkelt forsyning kan arbeide, men bedre å bruke doble forsyning SO om andre spørsmål. Eliminator filter: vet du en firkantet bølge har et bredt spekter (min mener er harmoniske) for eksempel din motor er konstruert for 50HZ men når du gir square wave til din motor, mange frekvenser oppgi motor ikke bare 50HZ. du skal vite at i DC motorer ved lav krefter har vi ikke dette problemet (fordi [attach = KONFIG] 59746 [/ATTACH] y har store XL), men i ac motorer trenger vi eliminator filter.

Kjære Gullsmed 1) om Eliminator filter, slik jeg forstår dette filteret bare holde angitt frekvens og eliminerer andre harmoniske. så dens inngang er square wave form og dens utgang er sinusbølge skjema med spesifisert frekvens. Har jeg rett? 2) Se nedenfor shematic. Mener du noe slikt? 3) Jeg så ditt foretrukne shematic. alle transistorene er N-MOS. Jeg har sett at designere bruke tre P-MOS ovenfor, og 3 N-MOS under føreren krets. Hvordan rettferdiggjør du at Vgs er nok for å snu på i 3 trasistors som er plassert over kretsen? (I disse transistorer source spenningen er ikke konstant, på grunn av som vanligvis P-MOS er å foretrekke)

Min venn Hei du bør unngå å bruke p MOS og n mos i en krets, fordi på komplementære modus hvis batteriene dine blir 200V du bør få 215 volt som 1 og null volt som 0. youe kan bruke komplementær MOSFETs når du har nivå shifter eller når du har forsyning som 15 volt. men du kan se p MOS og NMOS på bøker, men de er ikke praktiske de er bare å innføre en topologi!

Min venn Hei du bør unngå å bruke p MOS og n mos i en krets, fordi på komplementære modus hvis batteriene dine blir 200V du bør få 215 volt som 1 og null volt som 0. youe kan bruke komplementær MOSFETs når du har nivå shifter eller når du har forsyning som 15 volt. men du kan se p MOS og NMOS på bøker, men de er ikke praktiske de er bare å innføre en topologi!
I et Pmosfet / Nmosfet par kan du bruke en enkel spenning shifter til å drive P MOSFET men i en Nmodfer / Nmosfet paret må du bruke bootstrapping eller en isolert strømkilde for å drive den høye side bryteren. Den Pmosfet er enklere å kjøre som en høy side bytter, men i forhold til en Nmosfet det er dyrere og har høyere motstand (RDS-on), som er grunnen til at du vanligvis vil se alle Nmosfet drivere Alex

se min nye vedlegg vennligst: [attach = KONFIG] 59837 [/ATTACH] se på m2 situasjon. Hvis du ønsker å m2 skal saturation modus hvis du matche den port til bakken, m2 går metning. bt hvis du matche sin gate 15 v å slå av, vil du se at m2 er på ennå! sin analyse er enkel! 15 v per 200V er mer negative.thus du bør gi 215 volt til porten (forskjellig mellom 200 og 215 = 15 dermed MOSFET går av. Bør du lære at i alle bytter kretser bruke én type brytere. Bare p type eller bare n type! fordi deres egenskaper er som seg selv! i mitt første krets, kan du styre brytere veldig enkelt med 0 volt og 15 volt!

du kan finne n MOSFETs ved høy strøm og høy spenning typer! i lave priser

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 16:05 ---------- Forrige post var på 16:03! - ---------</span></span>
kjære venn! ideen din om eliminator filter (nummer én) er korrekt. hvis du vil jeg kan gi deg en prefekt skjematisk å få dine mål.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 16:07 ------- --- Forrige innlegg var ved 16:05 ----------</span></span>
Takk Alex for guiden din!

Kjære gullsmed og Alex Takk for hyggelig veiledning nå, kan du anta krets nedenfor: 1) Anta VCC = 15V, og vi trenger Vgs = 10V for å slå på overarmen N-MOS. så (node1 - node2 = 10V). faktisk spenning på node 2 ikke er fast og det kan ha noen spenninger. så hvordan vil du justere spenningen i node 1 for å ha 10 V mellom node 1 og node 2!? 2) Er det noen løsning for å erstatte Ground med-VSS? 3) Hvordan regner dere ut verdien av c1, c2 og c3? hvis vi bruker dem, vi har fortsatt square wave form i Motor innspill? ikke disse kondensatorene begrense strømmen av Motor? (Motor er 3 ~ 10A) Kjære Gullsmed, jeg tror en perfekt skjematisk kan skille også. Takk på forhånd

Å gi en Vgs på 10v kan du enten gi 10v fra et isolert spenningskilde eller bruke en bootstrap krets for å generere en høyere spenning og bruke den til å drive porten (eller en ekstern spenning pumpe for å generere spenning). I den isolerte forsyning metoden er det som å ha et batteri, antar en 10V batteri, kobler du minus pol til MOSFET kilden og positive til gate, i så fall porten vil alltid ha en Vsource 10 v spenning og Vgs vil være 10v Den bootstrap metoden kostnader en kondensator til spenningsforsyningen nivå og så når den høye siden MOSFET slår på kondensator spenningen fungerer igjen som et batteri for å gi til porten kilden spenningen + Vcap så riktig Vgs er skjedd. Dine kondensatorer i serie med motoren (last), jeg tror ikke at dette kan fungere. Et negativt forsyning kan sikkert brukes, men? har ikke gjort noe lignende og jeg ser ikke poenget, også føreren av den senker side MOSFET ville bli mer komplisert Alex

@ Alex: Hvis Spør noen løsninger for å erstatte Ground med-VSS, er det på grunn av at jeg har singel forsyning. kanskje jeg burde skifte controller del ca VCC / 2. Jeg vet bootstrap teknikken, men jeg er ikke kjent med isolert spenningskilde. kan du ta et eksempel, eller la noen skjematisk fra isolerte spenningskilden?

En isolert strømforsyning er bare en strømforsyning som er flytende og deler ikke den samme GND som resten av kretsen, på denne måten referansen til denne kilden kan kobles til den høye siden MOSFET kilde og faktisk bli lagt på hva noensinne spenning finnes der, og dette skaper Vgs Det jeg beskriver er som denne [attach = KONFIG] 59845 [/ATTACH] Jeg har ikke brukt noe sånt, men det ligner på en transformator kombinert gate driver focus.ti.com/lit/ml/slup169/slup169.pdf Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back