Frequency generasjon med mikrokontroller

K

kiks

Guest
Hva er den enkleste måten å generator en frekvens med en mikrokontroller?Er å snu en utgang pin av og på med tidsforsinkelser mellom den enkleste måten, eller er det en enklere måte?

med en AVR eller en PIC du kunne konfigurere Timer Capture / sammenligne modul for å gjøre det automatisk ...Jeg tror etter at den ...it's auto ...Jeg tror ...enklere ...

Jeg har spilt rundt med PIC16F628A, men jeg har aldri brukt Timer Capture / sammenligne modul for noe.Hvordan du går om dette?Jeg trenger noen tips.Også hvordan vil pulsen være slått av og på i programvare?Jeg har ikke noe bestemt program i dag.Bare å spille rundt med PIC for min egen interesse.

Mange takk

U kan bruke PWM-modulen for å generere frekvens dvs halvparten av klokkefrekvensen bruke kontrolleren ATMEGA16L

Hei, jeg bare gikk gjennom gjøre det samme prosjektet ...En god bok jeg brukte heter timin 'og countin "av torg 1 elektronikk de har en god del om bruk av KKP (fangst / sammenligne) modul ...Dens virkelig enkel å bruke og den wont binde opp bilde så det kan gjøre andre funksjoner mens det genererer settet freq .....lykke til!-Ryan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back