Frequncy multiplikator i Verilog

S

surajdash

Guest
Er det mulig å lage en frekvens multiplikator med Verilog som kan implementeres i en FPGA? Det betyr gitt et inngangssignal med frekvens f kan en krets gjøres som beregner frekvensen M * f??

Enten som en tids-diskret ADPLL, vet du om det, eller ved hjelp av innebygde hardware PLLs tilgjengelige med noen FPGA familier.

Egentlig Jeg ville vite hvordan kan jeg opprette et annet signal som har en frekvens M ganger inngangssignalet frekvens der M> 1. Slik at signalet genereres har en frekvens større enn input frekvens. ADPLL hjelper meg å få et signal som har en frekvens lavere enn inngangssignalet.

ADPLL hjelper meg med å få et signal som har en frekvens lavere enn inngangssignalet.
ADPLL kan oppnå frekvens multiplikasjon med en ekstra høy frekvens systemklokken.

Hva om systemet har bare én inngang og jeg trenger å generere en klokke ved hjelp av signalet. Som jeg trenger å generere klokken for K disken og ID teller (DCO) som er multipler av klokkesignal gitt som innspill.

Som sagt, trenger du en høy frekvens inngang klokke eller en FPGA med intern hardware PLL å generere den.

Å gjøre bruk av DLL-filer kan hjelpe for ditt problem. Har samme signal gikk gjennom Delay looper for å oppnå en høyere frekvens for innspill. Jeg har ikke syntetisert en, men har sett konseptet av dette i Xilinx.

Du kan bruke digital klokke ledere (DCMs) som tilbys av FPGA Selger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back