V
vandelay
Guest
Jeg bruker en FT2232 chip å gi en SPI interface via USB. Når du leser opp på forutsatt SPI.dll dokumentasjon, ble jeg overrasket over å finne de to funksjonene SPI_Read og SPI_Write. Siden SPI er en full dupleks overføring, hvordan kan det være at det er separate lese og skrive funksjoner gitt? Kan det være at (siden USB kommuniserer i pakker), er kommandoen sendt til SPI på skrive og samtidig mottatte data dumpet, så forventet respons data (et gitt nr byte som skal leses) leses ved å skrive dummy data på samme størrelse, overføre hele buffer tilbake i en enkelt USB-pakke? Det ville være fornuftig som data kan overføres mye raskere enn USB, men i mitt tilfelle (lesing svært få respons byte av gangen, mange kommandoer til mange SPI slaver) Jeg sitter igjen med mye mindre effektiv båndbredde enn det FT2232 dataarket først dukket opp å indikere .. Jeg leste den kunne gjøre 6MHz SPI (IIRC), men jeg begynner å mistenke at det er en klokke nummer jeg kan ikke basere min båndbredde regnestykket på .. Enhver avklaring på dette ville være flott ..