funksjonaliteten til distribuerte RAM eller blokkere RAM i FPGA?

R

richardyue

Guest
Hei, medlemmer,
Hva er funksjonaliteten til distribtued RAM eller blokkere RAM i FPGA?Hvem kan tegne en enkel FPGA grunnleggende struktur i form av logiske porter nivå for meg?
Takk på forhånd.

Prøver du å forstå RAMS slik at du kan bruke dem i FPGA søknaden, eller ønsker du å designe en ny FPGA enhet?Hvis du bare vil bruke værer, så du trenger ikke gate-nivå detaljer.I stedet lese FPGA-databladet eller brukerveiledning.

Jeg vil bare vite hva RAM er innenfor FPGA.Hvorfor trenger vi RAM i FPGA?Når vi programmere en FPGA for et bestemt program, hva er rollen til RAM i søknaden?Beklager for mine dumme spørsmål.

det kommer an på designen din.det helt sikkert mulig at du kanskje ikke trenger RAMS i FPGA for å designe din.i så fall bare ignorere RAMS.

men det er en rekke anledninger der du vil kreve bukkene.for eksempel hvis du har en PicoBlaze / MicroBlaze kjernen i prosjektet ditt du trenger RAMS for programmet butikken.Hvis du utformer en FIR filteret du kan lagre filteret koeffisientene i BlockRAMs fordi det er i nærheten av Embedded multiplikatorer.

kort sagt, det avhenger av hva du er designer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back