Future of analog design

A

AndreiM

Guest
Hei alle sammen,
Hva tror du er fremtiden for analog design?
I det øyeblikk jeg jobber som en test engineer for automotive LDO's og jeg ønsker å flytte i nær framtid til analoge design.Jeg har universitetet bakgrunnen for dette, men uten erfaring i øyeblikket.Uansett, jeg
er ikke ikke besluttet ennå å følge denne måten, min største bekymringen er at analog design kan bli foreldet i 10-15 år.
Enn det ...?Det kan bli for vanskelig å trene på en ny kvalifisering på 35-40 yo.

Så, hva tror du er fremtiden for analog design?

Hei AndrejM!

Gratulerer!Min anbefaling er klar: ANALOG.
Analogt vil aldri dø - og du gjerne vil få mer penger for en jobb i den analoge verden.
Men jeg er redd min mening er ikke så viktig.
Derfor lese noen bidrag fra folk som er involvert i selve teknologien.Se og les pdf-attachements.
Hilsen og lykke.
LvW
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Her er de andre dokumenter
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hi AndreiM,

Du begynner jeg kan si Analog vil bli rundt så lenge vi trenger å samhandle med den virkelige verden.Det
er ikke går bort i løpet av få år noensinne.Nå har sagt at la meg plassere en påminnelse til det.Enhver god eller god analog ingeniør jeg noensinne har kjent har også hatt tvers erfaring innen digital.Poenget jeg tror du prøvde å si var at alt går digitalt.Dette er sant, men alt starter som analoge og tvers inn i digitale er mange tilfeller.Mitt beste forslag er analog med sprinkling av digital.Hvis analog er din lidenskap.Analog har mysterier og overraskelser og har fortsatt en følelse av kunst til meg.Jeg mer og mer digitalt slik du antyder, men også i digital mitt analoge erfaring kommer i veldig nyttig.Mange enkle digitale fyrene flummoxed med enkle analoge forstyrrelser.

Lykke til

dfullmer

Takk for rask replys karer og materiell.
Jeg hadde ikke lest den ennå, bare trykte det å lese på vei hjem.

Hva synes du om fremtiden kretser der bare analoge delene er A / D og D / A konvertere kommunisere med en stor digital del, strøm etapper bestående av hovedsakelig 2 eller 3 trasnsistors, og noen ESD og overspenningsvern beskyttelse?
Foreløpig fabrikken teknologi ikke imøtekomme dette i en proffitable måten minst for automotive strøm kretser.Men en dag, en fabrikk kan kvalifisere en teknologi som kan gi designere effektiv høyspenning analoge komponenter og små, raske og pålitelige digital transistorer.Med at arbeidet med en analog designer vil være bare en svært liten del.Dette er hva jeg mest affraid av.
Pluss at vi skulle komme i et par år produktive optiske prosessorer som kan samhandle med makt elektronisk del gjennom noen foton-elektron og elektron-foton omformere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back