Fysiske årsaker til gevinst komprimering av forsterker?

J

jianke

Guest
Hei alle sammen, som vi vet at forsterkere lider av "få kompresjon" på grunn av non-linearitet sin. Anta at input av ampllifier er "[tex] {V} _ {i} [/tex] = cos ([tex] {w} _ {i} [/tex] t)", amplituden av utdataene grunnleggende bølgen kan uttrykkes ved følgende formel "k1 [tex] {V} _ {i} [/tex] [1 + [tex] \ frac {3} {4} [/tex] (k3/k1) [tex] {Vi } ^ {2} [/tex]] "(eller, kan du tydelig se i neste fig.). Når "K3> 0", kalles det "gain ekspansjon", mens "K30)" ikke kan skje for forsterkere? Takk!

Jeg leste boken. Det bare forklare den fysiske årsaken til "gevinst komprimering". Men jeg kan fortsatt ikke forstå det. Alle kan gi meg noen kommentarer? "Denne effekten kalles gevinst komprimering, eller metning. Fysisk er dette vanligvis skyldes at momentant utgangsspenning på en forsterker er begrenset av forsyningsspenningen brukt til skjevhet den aktive enheten."

Jeg leste boken. Det bare forklare den fysiske årsaken til "gevinst komprimering". Men jeg kan fortsatt ikke forstå det. Alle kan gi meg noen kommentarer? "Denne effekten kalles gevinst komprimering, eller metning. Fysisk er dette vanligvis skyldes at momentant utgangsspenning på en forsterker er begrenset av forsyningsspenningen brukt til skjevhet den aktive enheten."
Hva tror du er ikke klar? I alle forsterker, blir utgangsspenningen sving over impedans begrenset av DC spenning strømforsyning. Hvis AC eller RF spenning blir større enn DC spenning på strømforsyningen, begrense effekten oppstår. Dette begrenser bryter lineær respons av utgangsspenning (strøm) til inngangsspenningen (strøm). Vi observerer gevinsten reduksjon (noen kaller det komprimering), og vi kvantifisere det ved 1 - dB gain reduksjon: dette er P-1dB punkt.

alle kan fysisk forklare hvorfor "gain ekspansjon (K3> 0)" ikke kan skje for forsterkere? Takk!
Gain utvidelse kan faktisk forekomme for forsterkere. I effektforsterkere partisk i dyp klasse AB eller klasse B, oppstår gevinst ekspansjon. Sjekk: "Effekt av gevinst utvidelse av MMIC effektforsterker for høy for modulering OFDM bærbart system" i IEEE eller Steve Cripps bok for hele avtale ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back