GAL og FPGA

B

Buddy

Guest
Hei,

Jeg
er ny på GALs.Jeg vil be om at chip er utdatert?

Hva er dets erstatning -> FPGA?

Dessuten er FPGA billig?

GAL er ganske utdatert.

GAL og FPGA er to forskjellige ting.Om så stor forskjell mellom en bycicle og en Ferrary.PAL er en SPLD (enkel programmerbare logiske enhet).En FPGA er som en super-styrket PLD.

Erstatninger for GAL, du har fortsatt noen få valg, ser på AMD for eksempel deres PAL, som PALCE22V10.Skjønt, hvis du har litt for en GAL, kan det ikke være kompatibel med PAL.Kildekoden antagelig er skjønt.

GALS er forelda?..ja som TECHOLOGICAL PRODUCT ..
de har blitt erstattet med EPLD .. (medium størrelse) ikke FPGA
Men ikke som en Comercial PRODUCT ..er de likevel solgt å vedlikeholde hundrevis av produkter i produksjonen!
Så de vil være der ..Nå å starte et nytt design? .. Jeg mener er trygt å gjøre det med en @ ltera produkt eller med en 22v10 ..Dette produktet omfatter alle GALS så en fyr har blitt en slags standart som NE555 eller 741
Å fortelle deg sannheten .. I disse tider med incertainty ..Mange selskaper er avsluttende eller minst slippe fremstilling av enkelte produkter.Vi har mistet så mange goog løsninger de siste 3 år .. Leaving rikelig nisjene IGJEN ..
Jeg selv er det en design nå og de PERFEKT produkt for det DESAPEARED .. (én chip løsning).Så nå må jeg gå tilbake i tid og gjøre det med 3 til 5 chips ..og all strøm problemer og mer kostbart produkt ..Jeg liker ikke det !!!!!

GALS er oudated men er likevel nyttig å gjøre enkle logikk systemer.FPGAs er mye mer komplekst, kan du selv kjøre Microprocesors på dem.

Hei alle.
For en enkel logikk design når hastigheten er ikke den viktigste kravet et annet alternativ kan være en av de nye flash microcontrollers ditt bilde eller AVR mv.
Din logikk blir en Programm.
Og de kan være i kretsen programmert ..... etc..etc..
Whith 20MHz klokker det blir en alternativ mer ...
Hilsener.
S.

Hver enhet har sine aktuelle programmet,

for enkle logikk implementering GAL er tilstrekkelig,

men for svært komplekse design, for emample

kommunikasjon protokollen kontroll, GAL kan ikke

gjøre det, kan du bruke FPGA.med vennlig hilsenBuddy wrote:

Hei,Jeg er ny på GALs.
Jeg vil be om at chip er utdatert?Hva er dets erstatning -> FPGA?Dessuten er FPGA billig?

GAL er ganske utdatert.

GAL og FPGA er to forskjellige ting.Om så stor forskjell mellom en bycicle og en Ferrary.PAL er en SPLD (enkel programmerbare logiske enhet).En FPGA er som en super-styrket PLD.

Hei,

GALs er små tetthet PLDs og FPGA er høy tetthet PLDs.

I noen tilfeller GALs er effektive enn FPGAs.Som liten tetthet enheter de kan oppnå høyere arbeider frekvenser enn FPGAs.Også forsinkelser i GALs er mindre enn total forsinkelser i FPGAs.

Så hvis du trenger litt høy hastighet lim logikk (f.eks høyhastighets minneadressen dekoder med 3.5ns latency) eller noen høyhastighets staten maskin (på 166MHz) bruke GALs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back