gate driver og beskyttelse krets for IGBT.

A

aliraza786

Guest
Jeg bruker 80N60 IGBT å kjøre min induktiv last av motstand 6ohm .. jeg bruker 4N25 optocoupler å kjøre gate bruker jeg 20 volt forsyning for gate ... systemspenning er 300volts DC .. Jeg gir en puls ved porten av IGBT for 100ms bare ... min krets fungerer bra, men etter nesten 1,5 dag IGBT brent nå kollektor og emitter er kortsluttet internt ... jeg bruker snubber krets og frihjul diode for å beskytte .. men igjen IGBT mislykkes ... Vennligst guide meg hvordan kan jeg forbedre min gate driver og beskyttelse krets takk :)

Hei aliraza, for å drive IGBT er det bedre å bruke IR2110 det kan fungere opp 500v på den høye siden. er din last en motor hvis så bør du inkludere myk start i kretsen. datablad vedlagt. hilsen ani

Har overopphete IGBT før blir skadet? Ble kretsen kjører for hele 1,5 dager? Generelt, for beskyttelse, kan en gate til emitter motstand i parallell med en zener brukes.

takk for forslaget picgak jeg bestemte meg for å bruke den foreslåtte chip :) tahmid sir Jeg venter på deg ... takk for svar ... jeg bare slå den for 100ms slik at den ikke varme .. når det fungerer .. jeg slår det mange ganger i 1,5 dager ... ikke hele tiden ... og en ting jeg bestemte meg for å bruke IR2110 chip mange folk sa det er svært vanskelig å kjøre i dag Jeg studerer programmet notater. kan jeg bruke én høy side driver for min krets.? Jeg ting høyt side driver er bedre for induktive laster .. hva om denne kretsen finner jeg det på nettet .. det er bruken av klemmen krets.? det at en bedre krets for å kjøre den.? [COLOR = "sølv"] --- Oppdatert --- [/COLOR] vennlige hjelpe meg å beregne IR2110 boot straping kondensator ..

Hei aliraza, Min kunnskap i teorien er begrenset jeg er mer knyttet til praktisk, tror jeg Mr Tahmid kan veilede deg bedre i teorien, noen måte jeg koble en annen dataark håper det kan løse bootstrap kondensator problemet. hvis du kan legge den krets som brukes i IGBT driver scenen du brukte tidligere vi kan finne løsningen på det. hilsen ani

Nevnte programmet har blitt presentert som lav siden bryter i parallelle tråder og dermed vil ikke bruke bootstrap ... IR2110 kan fortsatt brukes som en lav side bryteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back