Gate retning MOS transistor i layout

J

John Xu

Guest
Hei,
Jeg har et spørsmål på porten retning MOS transistor i layout.Vi vet i oppsettet, for det aktuelle transistor / enhet, de blir bedt om å plassere i samme retning for å holde samsvarende.Men for dem unneedded transistorer, de er nødvendig for å plassere i samme retning?Plasser dem i forskjellig retning vil afect produktet avkastning?Takk på forhånd

I allmennpraksis det aktuelle enhetene skal plasseres i samme orientation.If forskjellig mobilitet og = f caarriers endringene inturn mobilitet knyttet til gevinst, nåværende .... Alle disse mengdene vil endre seg.u kan plassere andre enheter som krever ingen passer i ulike orientering.

John Xu skrev:

Hei,

Jeg har et spørsmål på porten retning MOS transistor i layout.
Vi vet i oppsettet, for det aktuelle transistor / enhet, de blir bedt om å plassere i samme retning for å holde samsvarende.
Men for dem unneedded transistorer, de er nødvendig for å plassere i samme retning?
Plasser dem i forskjellig retning vil afect produktet avkastning?Takk på forhånd

Hvis du snakker om horisontale og vertikale poly poly så ... generelt vi liker å holde trygg og matchet transisitors er orientert i samme retning.topologier av felles Tyngdepunktet blir fulgt.men i tilfelle du har en meget stabil prosess hvor støperiet garanterer riktig konstruksjon kan du få unntak som er svært sjelden til min kunnskap ... men det skjer atleast i digital kjernen av chip ... gi etter størrelse avveininger finnes. ..

Hei,

Min mening er at det ikke vil påvirke noe.Men ta en annen sak at du har to grupper av tilsvarende transistorer, men de to gruppene må ikke bli matchet.Det er fortsatt god til å sette transistor i begge grupper i samme retning fordi det gjør at prosessingeniør å optimalisere fabrikasjon prosessen for å oppnå bedre avkastning.

Hilsen,
Eng Han
www.eda-utilities.com

[quote = "Hughes
Enheter som ikke har matchende krav behøver ikke være i samme retning.
BTW, hva er unødvendige transistorer? [/ Quote]

Hei, Hughes,
Sorry for skrivefeil,. Den "unødvendige transistorene" betyr de unødvendige matchet transistorer.

hilsen

noen prosess doesnt tillater orienteringen av transistorer i begge retninger

men noen vil tillate i alle retninger dvs. i vertikal og horisontal retning

For dypt submicron teknologi som 65nm og 45nm, generelt bare en poly (aktiv) retning er tillatt.Men for andre ikke så dypt submicron teknologi, det kanskje OK for å bruke 2 poly veibeskrivelse til de ikke-kritiske kretser.

Jeg tror retning av poly avhenger opp på PDK av fab at vi bruker ....

korrigere meg hvis jeg er galt ...

Hei,
Den grunnleggende regelen for søkeord er orientering, men vi kan ikke følge orientering for hele brikken.Men hvis du følger orientering hele brikken, ytelsen brikken vil være bedre (Den oppfyller det som designer ønsker), Se ion implantation effektene i Razavi (forrige kapittel).Og tror urself hva som skjer med andre transistor funksjonalitet hvis du ikke følger orientering.
Takk & hilsen
Shiva.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back