Gaussian strålen puls

A

asa273

Guest
Jeg trenger å opprette en Pulsed gauss strålen (ie. både gauss i tid og rom-domener) for Total intern refleksjon utregninger.Jeg vil heller liker å implementere dette ved hjelp Meep (FDTD-metoden).

Er det noen som iverksettes eller å ha noe erfaring på det.

Thanks a lot.

du mener noe i sin (omega * t * dt) * exp (- ((t-toffset) / (bredde)) ** 2)?
eller bare la sinus være, og bare ta gauss.
For romlige formål, legger pulsen på nettet der du vil ha, for totalt feil beregninger sentrum rutenettet punkt kan være et godt valg.
Råd fra Tavlof: ta minst 3 * utlignet> = width for myk overgang (hvis jeg husker riktig)

fungerer godt i FDTD nesten noe slag så langt jeg vet.
1/2/3D og Mur, PML og CPML er hva jeg vet at fungerer i.

Takk for svar.
For tiden domene puls, Formelen arbeid.At en del er allerede tilgjengelig som en inbuilt i meep.

Men problemet er romlige profil.Jeg kan legge til de samme exp (- ((x-xoffset) / (bredde)) ** 2) sånt til kilden flyet har gauss konvolutten.Men problemet er, opprettes strålen midje på dette excitation punkt.(i mitt tilfelle som 2D, så det er en kilde linje har denne gauss amplituden profil)

Hva jeg ønsker er å flytte strålen midje til fortrinnsvis til Medium grensesnitt (si y = y0) og spennende rutenettet på (y = Y1) sånt.

Kan ikke du bare legge til kilden til rutenettet, på et bestemt punkt?
F (XS, ys) = exp (...)?
Deretter satt XS / ys de verdiene du vil den skal være.

Beklager hvis
jeg er feil.Siden jeg vil gjøre refleksjon koeffisient beregning via Tir, så jeg trenger å plassere kilden flyet til et stykke unna media grensesnitt (og fortrinnsvis til PML lag så vel jeg).

Men når jeg legger kildene som at de vil forplante som vokser måte.Hva jeg ønsker er å ha en puls som er like fokusert gauss strålen.Du finner vedleggene.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Å jeg kan se.
Vel i så fall jeg
vil si at du bør bruke TF / SF som tillater at kilden feltet og spredte feltet for å forplante som seperatly i domenet.Denne metoden brukes hovedsakelig på flyet bølge hendelser som det ikke så enkelt som det ser ut til å iverksette en plan bølge i et fritt FDTD (bortsett fra i 1D).En hel vegg Emitting ville være mulig for denne problem kanskje men dvs bare gjette.Du vil alltid få en sirkulær (sylindriske eller bolle som) bølge spre grunn av natur som FDTD som en tydelig kan se i de to bildene du har angitt.Den TF / SF løser dette problemet.
Se inn
Beregningsorientert Electrodynamics Den begrensede-Difference Time-Domain Metode 2d ed-A. Taflove.
Du vil finne noe som helst (og mye mer) du trenger det, ikke bare for TF / SF men alle resten med kilder og diskusjon av problemene som følger med dem.

janK

Thanks a lot Jank.Det var veldig nyttig.Jeg vil kalle denne boken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back