Generer andre LO fra main LO

G

Ghost Tweaker

Guest
Hei alle sammen, har jeg et ganske grunnleggende spørsmål. Jeg designer en trådløs mottaker (diskret design på en PCB) og har til disposisjon en første lokale oscillator frekvens i 1-2 GHz rekkevidde, generert av en VCO. Nå trenger jeg en andre lokale oscillator freqency i 50-100MHz. Har dere noen anbefaling om hvordan å generere dette? Foreløpig Jeg ville bruke et skille ved N komponent men disse vanligvis genererer en awfull kvadrat signal og N verdien er vanligvis begrenset til en svært smal sett av verdier ... Har dere noen andre methos å fortsette? Enn på forhånd

1) kan du mangedoble klokkefrekvensen opp til å bli den andre lo 2) du kan ha et andre PLL på 50 MHz 3) kan ta deg digital klokke frekvens, båndpassfilter det å få en av de odde harmoniske, båndpassfilter det, forsterke det, og der du er med en sinus bølge 4) Du kan bruke en identisk første og andre lo, selv om første IF vil være rundt 1 Ghz i stedet for 50 MHz 5) Du kan bare bruke 50 MHz IF og oversample den med en ADC aliasing frekvensen 6) du kan bare bruke 50 MHz IF og gjøre ditt demodulation der 7) kan du injeksjon låse eller fase låse en 50 MHz VCO på delt ned 50 MHz signal 8) kan du bare filtrere pokker ut av 50 MHz signal. Alt du trenger å gjøre er kanskje en 7 polet Lavpassfilter, og cuttoff frekvensen ville ikke være for følsom. 9) du kan kjøre delt ned 50 MHz gjennom et løst koplet regenerativ forsterker innstilt til 50 MHz og kle av harmoniene.

Takk dette er hva vi kaller velvære komplett! Jeg tror jeg vil bruke enten en andre VCO enten et skille ved N og filter torget signal ...

Som jeg kan huske, kan du bruke to forskjellige miksere med bare én VCO:-a andre armonic mixer-the vanlige blandebatteriet [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter: [/color] [/size] AS jeg kan huske, du kan bruke to forskjellige miksere med bare én VCO:-a andre armonic mixer-the vanlige blandebatteriet [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter: [/color] [/size] AS i kan huske, kan du bruke to forskjellige miksere med bare én VCO:-a andre armonic mixer-the vanlig mikser

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back