Generere FM signal

A

aevis

Guest
gutta jeg bygget et frittstående colpitts oscillator å generere bærebølge Nå ønsker jeg å lage en frekvens modulator krets med hjelp av transistoren, men ingen idé å modulere signalet med transportøren plz gi meg koblingsskjema å modulere carrier med lyd signal ved hjelp av transistor

Kjære aevis Hei Kan du legge ved din skjematisk? er fôret tilbake banen fra solfangeren til emitter? Hvis ja, er det ganske enkelt. du kan bruke fra Miller effekt på interne kondensatorer i transistor å lage en FM-signal, rett og slett. Beste Wishes Goldsmith

Kjære aevis Hei Kan du legge ved din skjematisk? er fôret tilbake banen fra solfangeren til emitter? Hvis ja, er det ganske enkelt. du kan bruke fra Miller effekt på interne kondensatorer i transistor å lage en FM-signal, rett og slett. Beste Wishes Gullsmed

humm! kan du gi din signal inn, base eller emitter. dermed vil de interne kondensatorer i transistor din endrer i stedet for varianter av lydsignalet enkelt. Lykke Gullsmed

Den enkle måten å få en ren FM modulator er å bruke en Varicap diode plassert i oscillator resonant krets, og Varicap å være modulert av modulering signal. Du kan modulere direkte BE krysset av transistoren, men i denne situasjonen modulatoren er i hovedsak en fase Modulator (PM). På et tidspunkt dette ikke vil gjøre stor forskjell for enkle kretser som dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back