Gerber-filer

A

aym_qunibi

Guest
Jeg har designet en pcb bord, og jeg vil dikte som bord.
hva er Gerber filer jeg må sende til produsenten.
hvis noen vet vennligst fortell meg.
thanx

Gerber Format:
"RS-274-D er det tekniske navnet for Gerber Format, som er industristandarden bilde plotting språk. Betegnelsen RS-274-X er iblant [feil] brukes til å henvise til dette språket format.
Formatet ble først innført i 1980, og har blitt oppgradert flere ganger siden da.De viktigste ekstrautstyret ble i tillegg innebygd Aperture koder tidlig i 1991.Denne funksjonen gjør at hver fil for å være helt selv definere, trenger ingen annen medfølgende dokumentasjon for behandling.CIRCAD benytter innebygde Aperture koder i all sin Gerber utdatafiler "

Du trenger PCB design software som for eksempel Eagle (demoversjon med limintations kan lastes ned gratis: http://cadsoft.de/download.htm).
Der vil du finne et alternativ for å sende ut dine design i Gerber format.
Her har du mer info:
http://www.interq.or.jp/japan/se-inoue/e_eagle44.htm
Hilsen,
IanP [/ quote]

bruk RS274X
antall sifre-4 ledende og 4 etterfølgende.
Coodinates - absolutt

Zero undertrykke - ledende.

er et godt format

Iberia

thanx for svar, jeg bruker strøm pcb programvare og det er et utmerket verktøy, men når jeg vil generere cam filer, det tillater meg å generere Gerber filer jeg ønsker det, jeg vil definitivt hva generere (komponent side ruting, indre flyene ruting, boring .. etc).
du vet!det er slik mange informaton ..så hva gjør produsenten behov, så jeg vet hva de skal generere ...!

For to side PDB:

- Nederste laget
- Øverste laget
- Maske på bunnen
-maske for øverste laget
-bore fil

Dette er minst (du kan også gjøre det wihout maske) på 2 side PCB

Bojan

å generere Gerber fil u bare gå via fil-> cam i pcb programvare.så

1.opprette en cam katalogen.
2.Legg dokumentet:-set informasjon for dokumentnavn, dokumenttype, utdatafilen og fabrikasjon laget
3.i gb_dd eller drill tegning generere bore sysmbol fra alternativet.
4.igjen i gb_dd generere d-koden fra enheten oppsett.
5.velg alle dokumentnavn
6.kjøre (generere Gerber utdatafilen. pho)
7.deretter lagre oppføringen og Aperture rapport
8.også eksportere. cam fil
9.goto katalog og omorganisere tilsvarende pr produsenten.
10.sende. pho. rep. lst,. drl og. cam filer til produsenten.

nikhil

Gerber filer produksjon utdatafiler. Design kan gjøres på alle plattformer, men alle design-filer er gitt som Gerber for manufacturing.It inkluderer øverst, nederst laget, Signal lag flyet lag og ikke eletrical lag-top silke, nederst silke etc. Det inkluderer også øvelsen tegning og assemply lag for boring detaljer og montering av komponenter

tank du alt du virkelig hjalp meg.
skal jeg prøve det du sa til meg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back