Getting Started wth Pics

A

alienbeing

Guest
Jeg
er bare å komme i gang med og programmering av Pics og ønsker å
hva er de beste Software verktøy å bruke.Jeg har allerede MPlab IDE 5.2 og Picc lite både fra Microchip.

Jeg ble også lurer på hva er den beste Windows-baserte PicBasic programmet til
bruke.

Jeg har ikke engang faktisk begynte å bruke MPlab ennå.Bare vært å se på andre
alternativer andre deretter bruke ASM å programmere med.

Takk

alienbeing wrote:

Jeg er bare å komme i gang med og programmering av Pics og ønsker å

hva er de beste Software verktøy å bruke.
Jeg har allerede MPlab IDE 5.2 og Picc lite både fra Microchip.Jeg ble også lurer på hva er den beste Windows-baserte PicBasic programmet til

bruke.Jeg har ikke engang faktisk begynte å bruke MPlab ennå.
Bare vært å se på andre

alternativer andre deretter bruke ASM å programmere med.Takk

Jeg
er i samme situasjon som deg og meg er det en C-kompilator og MPLAB.
Jeg liker å programmere i C fordi jeg har noen ferdigheter, og det vil ikke være vanskelig å skrive kode for pics.
Jeg bruker også MPLAB (gratis, enkelt å bruke), men kanskje det
er ikke flashiest ting.

Jeg
har hørt noen snakke om Proteus kombinert med C-kompilatoren's (IAR hvis mulig) som den perfekte kombinasjonen.Jeg har ikke testet det.Kanskje en annen person som kunne fortelle deg.

Hei alle,

Jeg lærte programmering PIC-prosessorer i Assembler fordi jeg ikke føler meg veldig komfortabel med programmering i Basic eller C og for å bruke hele tiden i takt asembler koden for å få ting i gang.

Jeg har selv ingen erfaring med C, men liker å lære.Som jeg leste fra mange svar til verdifull brukere har noen fordeler som bærbare koden til andre prosessorer, gjenbrukbare koden og strukturert.Jeg må si jeg forstår ikke helt ennå hva de mener med gjenbrukbare koden og strukturert.Jeg tror jeg også kan bruke min assmbler koden for flere prosjekter hvis jeg skrive det strukturerte (!?).For eksempel skrev jeg en thight kommunikasjon rutine, testet det for dager, og lagret den i en egen fil med en kort forklaring på toppen av alle VARS / const å erklære i hoved-programmet.Nå kan jeg bare ta det med i hvert program jeg skriver i Assembler.Jeg tror dette er gjenbrukbare og strukturert.

Jeg vet grunnleggende fra GWBasic, Qbasic og Visual Basic.Jeg kan lage gode programmer som kjører med det: svært rask og fungerer greit for meg.
Hvordan noen gang å bruke den for PIC-prosessorer?Nei jeg så noen listnings i grunnleggende koden under min leting for å avgjøre hvilke kompilatoren å bruke.For flere funksjoner de bruker i tråd Assembler kode som gjorde meg meget fornøyd.Jeg tenkte at hvis jeg har å lære 5 Assembler instruksjoner da jeg også kan lære alle 35 instruksjonene og koden i Assembler.

Jeg aksepterer det er litt vanskeligere for ta beslutninger og beregninger i Assembler, men Hee Italiensk er også vanskelig (ciao guys!).Jeg har sett folk som viser svært kompliserte matematiske operasjoner skrevet i C og grunnleggende sier: Vel, gjør det for meg i Assembler.

Kan si at jeg ikke trenger dem for mine prosjekter (i hvert fall ikke før jeg får en full tid jobben på NASA).så trenger ikke å bry meg med det.Trenger enkel sammenligning, små looper og tid forsinkelser etc. for å få mine prosjekter i gang.Assembler er sikkert litt vanskeligere deretter C eller grunnleggende, men er absolutt worthfull å lære.

Håper mine egne erfaringer vil hjelpe deg et skritt videre i beslutninger.

picbasic pro i comination med asembler (ikke onli picbasic) er svært kraftig og enkelt å lære, men på denne måten er det umulig å bruke en RTOS

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back