Gjør et ideelt Opamp for simulering

A

aryajur

Guest
Hvordan gjør jeg et ideelt opamp for simulering i Cadence?
Jeg prøvde å bruke vcvs kjeldetekst men utdataene spenning av som ikke klippet på settet spenning!Angir jeg Max Output og Min Putput spenning i egenskapene men ganske enkelt ikke ta vare på dem.Det bare skyter opp!
Eventuelle forslag vil bli verdsatt.

Den hspice modell av vcvs gjenkjenner maks og min parametere, men spekter modellen ikke.Hvis du bruker spekter, kan du bruke veriloga til modell saturation effekt.

Hvordan bruker jeg veriloga?Jeg vet ikke noe om det, kan du hjelpe.

Den vcvs i Cadence gjør virkelig omsorg for saturation effekten av utdataene spenning (ved maks og min utgang volt).Mens det er omsorg ved spekter, er det oversett SpectreS.

I Orcad Pspice det er et enhetsnavn OPAMP
Hvis du Capture CIS Du finner dette Ideal Enhet.
Noen av sine egenskaper er:

1 - No Supply Trenger
2 - 3 Pin konfigurasjon (invertere og Noninverting inngang og 1 utgang)
3 - Ingen Offset Pins
4 - Infinity Få med Infinity Bandwidth

I Orcad Pspice det er et enhetsnavn OPAMP
Hvis du Capture CIS Du finner dette Ideal Enhet.
Noen av sine egenskaper er:

1 - No Supply Trenger
2 - 3 Pin konfigurasjon (invertere og Noninverting inngang og 1 utgang)
3 - Ingen Offset Pins
4 - Infinity Få med Infinity Bandwidth

aryajur wrote:

Hvordan bruker jeg veriloga?
Jeg vet ikke noe om det, kan du hjelpe.

Det er svært enkelt å sette opp en ideell opamp i spekter.En vcvs kilde er OK.Videre, ved å legge noen motstander og caps, u kan modellen en reell opamp.For eksempel bruker 2 vcvs kilder 2 res og 2 caps, u kan modellen en 2-polet opamp.Hver pol bestemmes av et par res og cap, og de to parene er atskilt med en vcvs kilde.

kan du legge ahdl biblioteket i candence, så du kan ringe den ideelle opamp det å kjøre simuleringen.

er det mulig å modellere slew rate effekt i denne VCVS baserte ideelle opamp modellen.

takk mye

Det er et utmerket dokument som kommer med en ny simulator: http://qucs.sourceforge.net/docs/opamp.pdf

Den bruker grunnleggende blokkene som er tilgjengelige i alle simulatorer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back