gjør jeg et sted og rute

S

surreyian

Guest
Hallo,

Jeg har en GDS-fil, og må gjennomføre sted og rute i Cadence
hvordan går jeg rundt å gjøre plass og rute?

jeg fikk strøm i GDS-filen, hva happenes etter her?
Hvordan oppretter jeg symbolet, og andre ting?

takk

GDS-filen er nyttig bare etter ferdigstillelse av sted og rute, så plz igjen gå gjennom hele ditt flyt igjen og etter layouting trinnet i hver blokk, sted og deretter rute det i henhold til spesifikasjoner gitt til deg, så prøv å få GDS fil for komplett design.

du kan directloy lese-i GDS i møte.eller konvertere til LEF fil og deretter READIN

Jeg antar at GDS-filen som du har er IO ringen, standard celle-og makro GDS-fil.

Trinn for trinn at du begynner å plassere og rute:
1.Konvertere alle GDS inn LEF fil.Jeg er ikke klar over at Cadence Encounter kan hjelpe deg å gjøre denne konverteringen.Men du kan alltids prøve Cadence ICFB verktøyet.Husk bare metal 1 lag og over trengs i LEF filen.
2.Da må du ha netlist beskrive design.
3.Du må fullføre floorplan også.Grunnleggende krav for floorplan før sted og ruten vil være kjerneområdet definisjonen omfatter plassering rad definisjonen, strøm planlegging.
4.Så på dette dette punktet, vil du ha LEF fil, design netlist, floorplan klar.Herfra kan du begynne å gjøre plass og ruten ved hjelp Cadence Encounter verktøyet.

Jeg tror cafukarfoo er riktig, og u kan fortsette å gjøre det slik.takk for stigende dette emnet.Det hjalp meg.

Hvis du bruker silicon ensemble for ditt sted og rute, har dette nettstedet en ganske god tutorial

http://www.ece.northwestern.edu/ ~ seda / cadence_files / se_tutorial.pdf

De fleste av de amerikanske Univs har en tutorial for tråkkfrekvensen verktøyene som de kanskje bruke og rask google søk vil gi deg linkene for noen av verktøyene som du kanskje bruker.

Håper det hjelper ..

-Aravind

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back