GPS-mottaker: problemer

S

swagata

Guest
GP2015 er en trippel konvertering RF-mottaker.Den bruker PLL for VCO som Local Oscillator.
PLL er en digital krets.Så når VCO utgang er blandet med analoge RF-signal, hva slags signal har vi.Er Mixer en modulator?Hva er den ultimate IF frekvens signal vi får?
Er VCO output digital eller analog?
Er mottakeren en digital eller analog eller blandes?

Kan du sende meg noen papirer / notater forklarer blokkere klok bruk av GPS-mottaker?

Enn på forhånd
swagata

swagata wrote:

GP2015 er en trippel konvertering RF-mottaker.
Den bruker PLL for VCO som Local Oscillator.

PLL er en digital krets.
Så når VCO utgang er blandet med analoge RF-signal, hva slags signal har vi.
Er Mixer en modulator?
Hva er den ultimate IF frekvens signal vi får?

Er VCO output digital eller analog?

Er mottakeren en digital eller analog eller blandes?Kan du sende meg noen papirer / notater forklarer blokkere klok bruk av GPS-mottaker?Enn på forhånd

swagata

Jeg har en 1.5GHz signal med 1,023 Mbps BPSK moduleringshjul som RF inngang og LO på 1.4 gz.Er χ blokkere en mikser eller modulator?Jeg hørte at når 2 analoge signalene er blandet sin ett blandebatteri og når 1 analoge og digitale signalet signalet er blandet sin modulator.

Hvis en PLL er låst på 1.4GHz, doues som betyr at dens inngangssignalet er 1.4GHz?

Plz sende relevante notater om mulig.
Enn på forhånd
swagata

swagata wrote:

Jeg har en 1.5GHz signal med 1,023 Mbps BPSK moduleringshjul som RF inngang og LO på 1.4 gz.
Er χ blokkere en mikser eller modulator?
Jeg hørte at når 2 analoge signalene er blandet sin ett blandebatteri og når 1 analoge og digitale signalet signalet er blandet sin modulator.Hvis en PLL er låst på 1.4GHz, doues som betyr at dens inngangssignalet er 1.4GHz?Plz sende relevante notater om mulig.

Enn på forhånd

swagata

Når du sier det en mottaker, så du driver ned konvertering
og det er et blandebatteri ikke modulator.
Modulation gjøres mens overfører signal.
Selv om du blande to analoge signalet kan modulator når Opp konvertering er der.
Så blandebatteri er modulator under upconversion.
Sist endret av Abhishekabs på 03 oktober 2008 7:22, endret 1 gang totalt

Jeg tror jeg coundn't forklare problemene.

1.Den PLL brukes i GPS-mottakeren ikke som Frequency demodulatoren men generere LO frekvens 1.4GHz.The forvirring "PLL låst på 1.4Ghz" betyr refrence innspill til PLL er 1.4GHz? (Triple konvertering bruker faste LO frekvens arkitektur)

2.I har lest "PLL er brukt som LO & Clock generator i digitalt system." For
1. trinn blandebatteri vi har RF-inngang (1.5GHz)
og LO (1.4Ghz). Its double balansert åpne solfangeren mixer.Now er det en blandebatteri eller modulator?

3.Siden vi har en VCO, betyr det at det
er analoge PLL?Hva med fase Dector da?Er det en multiplikator?

Så du mener å si er
Du bruker PLL som VCO kilde
og andre enheten for frekvens multiplikasjon (fase detektor).jeg riktig?

Hvorfor 1.4Ghz LO frekvens er valgt i denne faste LO frekvens arkitektur?Lagt etter 8 minutter:Fase detektoren er en del av PLL og ikke modulator.

swagata wrote:

Jeg tror jeg coundn't forklare problemene.1.
Den PLL brukes i GPS-mottakeren ikke som Frequency demodulatoren men generere LO frekvens 1.4GHz.The forvirring "PLL låst på 1.4Ghz" betyr refrence innspill til PLL er 1.4GHz? (Triple konvertering bruker faste LO frekvens arkitektur)2.I har lest "PLL er brukt som LO & Clock generator i digitalt system." For 1. trinn blandebatteri vi har RF-inngang (1.5GHz) og LO (1.4Ghz). Its double balansert åpne solfangeren mixer.Now er det en blandebatteri eller modulator?3.
Siden vi har en VCO, betyr det at det er analoge PLL?
Hva med fase Dector da?
Er det en multiplikator?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back