grensesnitt atmega med GPS og GSM

R

rahulsharma2009

Guest
Hei jeg trenger å grensesnitt GSM og GPS bruker atmega.I Jeg bruker sim300. Vennligst gi meg noen eksempelkode for det har jeg ingen anelse om det. også fortelle meg at er det er behov for å bruke AT-kommandoen for GSM grensesnitt. eller også kan du fortelle meg hvordan jeg skal sende melding med mikrokontroller. (Hvis mulig kan du sende meg den prøven koden for det.). min mail er rahulsharma2009@gmail.com

HI, stille for mange spørsmål uten å gi detaljert informasjon. Først av alt hvilken enhet du bruker til grensesnitt med mikrokontroller, mener jeg det er en seriell modem?, Usb modem? ... Hvis det er seriell modem, må du utvikle UART modul av kontrolleren, og deretter sende AT-kommandoer ved hjelp av UART. I google hvis du vil skrive på kommandoer for sim300 og trykker på enter vil du få hoveddelen av pdfs n dokumenter angående AT kommandoer. Følg disse dokumentene, sende riktige kommandoene og få resultat. For eksempel vil sende meldingen, AT + cmgf = 1 og + dmgs = "(mobilnr)"> skriv melding - deretter trykke CTRL + Z Thats det .. Håper dette hjelper NIKS

Takk for ditt svar. Jeg ønsker å grensesnittet dette ved hjelp av serienummeret interface.also Jeg bruker sim300 modul (består av GPS og GSM). hvis u har en informasjon om AT-kommando så vennligst gi oss beskjed og vi bruker atmega16L.

I Think SIM300 Er GPRS / GSM-modem det ikke har GPS.Isin det ikke?

Ja, du r rett. Sim300 er bare en GPRS / GSM-modem. Det har ingen GPS. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt kl 21:27 ---------- Forrige post var på 21:17 ---------- [/size] [/color] du må koble MCU med sim300 hjelp USART. For å sende SMS gjennom sim300 sende disse kommandoene i sekvens gjennom UART Transmitter. / / Attention kommandoen AT '\ r' ATE0 '\ r' / / Sellect tekstdatatjeneste mode AT + CMGF = 1 '\ r' / / sjekk om SMS-modus er klar eller ikke AT + CMGS =? '\ R' / / Sende sms AT + CMGS = "Cell number '\ r'" {Body of SMS} / / send karakter '26 'som fungerer som ctrl + z / / lese sms på n indeks + CMGR = n' \ r '/ / Slette SMS på indeksen n AT + CMGD = n '\ r' Hvis du trenger mer kan du lese AT Command satt for sim300. For eventuelle spørsmål ta kontakt med meg. Jeg er også å gjøre lignende prosjekt. så det vil være en glede for meg hvis jeg hjelpe deg.

Hvis du kunne tenke å bytte til GSM-modulen produsenten ta en titt her: Det følger med en Telit GSM og en Atmega162 + GPS: [url = http://preview.tinyurl.com/46alulx] TinyURL.com - forkorte den lange URL-er til en liten URL [/url]. Vennligst send meg PM for kildekode. Best ønsker Olaf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back