Grensesnitt Siemens C35 til PC

S

sathish316

Guest
I `m prøver å grensesnittet en Siemens C35 mobiltelefon til PC.I `m bruker en programvare som kalles Siemens Mobile Control å bruke mobiltelefon fra PC.Programvaren sørger for å si "Unconnected til mobil".Jeg prøvde noen andre siemens programvare.Ingenting ser ut til å fungere.

Denne programvaren har bestemmelser for innstilling av baud priser, DTR, RTS etc. Kan noen pls hjelpe meg med det eksakte overføringshastigheten innstillinger for mobil.

Finnes det en måte å sjekke om GSM-modem og AT Command sett arbeider perfekt frm Hyper terminal.Hvis u do, sens pls meg sekvens av instruksjoner skal brukes til å chk hvis grensesnitt fungerer.

Jeg brukte en datakabel som har en markering C25 på den.JEG dont overveie det er problemet bcos det grensesnitt perfekt til mobil.Er det noen forskjell mellom datakabler for Siemens C25 og C35?

Når jeg prøver å kjøre en SelfTest på den flyttbare det viser en mobil - PC-tilkobling når programvaren er i gang og ikke klarer å koble til.Men det viser bare en mobil (uten PC) når programvaren er lukket.

Kanne noen pls hjelpe meg å finne og løse prob.selv om u kan tenke på noen andre kilder på prob pls guide meg
tnx
sathish

Hei sathish316,

Jeg tror kanskje du trenger til tenkeren med seriell port innstillingen.

Jeg klarte å få Siemens 2118 hånden Telefon (nyere modell enn C35) for å kommunisere med notatboken min.

Hvis du vil teste forbindelsen mellom mobiltelefonen og PC, kan du bruke HyperTerminal programmet.

Du kan prøve med baudrate av 19200bps (for min mobiltelefon), 8 bits og ingen paritetsbit.

Få av AT-kommandoen du kan prøve er:

AT --- får du OK, og svarer
ATD <phone no>; --- ringe ut ved hjelp av telefonen nei
ATA --- besvare anropet
etc. ..

Hvis du vil at jeg kan legge AT-kommandoen for C35 mobiltelefon i pdf-fil.

Håper dette hjelper deg.hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back