grensesnitt stepper motor med 89c51

J

john2020

Guest
hei alle,Jeg vet ikke hvordan du skal koble de ledningene av stepper motor sammen med 89c51.Det er totalt 6 kabler i det.og motorene typen er KP39HM4-018 og det synes å være japansk gjøre som fungerer for 5V.fargene på ledningene er 1 brun, 2 røde, 1 svart, 1 gul og 1 appelsin.Hvor kan jeg få den nøyaktige dataheets for min motortype? kanne noen foreslå meg? er der alle forum for stepper motor, der jeg kunne få mer informasjon?

Jeg tror de to røde ledningene skal være knyttet til levering (5V) de resterende 4 ledninger svart, brunt, gult og oransje hvis det er koblet som det er motoren ikke vil løpe, men i stedet gå fwd og bakover, slik at disse ledningene skal kobles i henhold .

hei John,

Jeg kan ikke helt når opp datablad av denne motoren, men jeg antar det er som alle andre senter tappet 6 wire stepper motor.

Hovedsakelig denne motoren er laget av 2 individuelle spoler, for hver coil vil du ha 2 ender og en ledning festet til midten av spolen, dvs hva som gjør den i stand til å utføre mange måter av operasjon i henhold til de behov.

For å sjekke om jeg er riktig kan du bare bruke en avometer og måle motstanden mellom ulike par av ledninger.

Hvis jeg er riktig så bør du finne at fra en av de røde trådene til 2 av de andre fargede det gir deg litt motstand, mens den andre 2 leder vil gi deg en åpen krets, se etter de andre røde ledningen, og du vil finne at den har en motstand verdi for de 2 resterende fargene.

For å se etter sekvensen Jeg antar at du må gjøre det ved å eksperimentere.
1-Bare wire både røde til 3 V (bare for å beholde dagens utskeielser lave) og alle de andre ledningene flytende.
2 - koble en av de fargede til bakken (det bør begynne å bevege seg)
3 - trekk som kablet og skru av en annen i bakken, hvis motoren beveger seg rett så er det ok, hvis ikke vil prøve en annen tråd, helt til du får en full rotasjon.

sjekk google for mer info, kan du bare finne en side nevner noe om rekkefølgen av fargene du bør følge.

Vennlig hilsen
Salam.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back